Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim | SNE 305 | 5 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Ebru UZUNKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapma ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenebilme ve uygulayabilme. |
Dersin İçeriği | Birleştirilmiş sınıf kavramı, birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretim programının yapısı, birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin planlanması ve değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Birleştirilmiş sınıf uygulamaları hakkında genel bilgileri kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci ile ilgili uygulamaları açıklar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretme yöntem ve tekniklerini planlar. | Anlatım, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
4 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanmasını gerçekleştirir. | Anlatım, | |
5 | Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin nasıl yapılacağını gösterir. | Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
7 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntem-tekniklerini tasarlar. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
8 | Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlara çözüm önerir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları | [2] sayfa 1-15, [3] sayfa 2-20, [1] sayfa 1-32 |
2 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci | [2] sayfa 17-32, [3] sayfa 38-51 |
3 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretme Yöntem ve Teknikleri | [2] sayfa 33-83 |
4 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretme Yöntem ve Teknikleri | [2] sayfa 33-83 |
5 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Planlanması | 2] sayfa 85-87, [3] sayfa 103-137, [1] sayfa 139-180 |
6 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Planlanması | [2] sayfa 85-87, [3] sayfa 103-137, [1] sayfa 139-180 |
7 | Birleştirilmiş Sınıflarda Sınıf Yönetimi | [2] sayfa 89-91, [3] sayfa 148-151 |
8 | Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Organizasyonu | [3] sayfa 70-101 |
9 | Arasınav | |
10 | Birleştirilmiş Sınıflarda Derslerin İşlenişi | [1] sayfa 181-201 |
11 | Birleştirilmiş Sınıflarda Derslerin İşlenişi | [1] sayfa 181-201 |
12 | Birleştirilmiş Sınıflı Okul Uygulamaları | [1] sayfa 36-57 |
13 | Birleştirilmiş Sınıflarda Ölçme ve Değerlendirme | [2] sayfa 93-151, [3] sayfa 138-143 |
14 | Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar | [1] sayfa 208-243 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]. Doğan A.R. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim, Trabzon: Uzun Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Birleştirilmiş sınıf uygulamaları hakkında genel bilgileri kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||||||
2 | Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci ile ilgili uygulamaları açıklar. | |||||||||||||||
3 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretme yöntem ve tekniklerini planlar. | |||||||||||||||
4 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanmasını gerçekleştirir. | |||||||||||||||
5 | Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklar. | |||||||||||||||
6 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin nasıl yapılacağını gösterir. | |||||||||||||||
7 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntem-tekniklerini tasarlar. | |||||||||||||||
8 | Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlara çözüm önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |