Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim SNE 305 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Ebru UZUNKOL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapma ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenebilme ve uygulayabilme.

Dersin İçeriği

Birleştirilmiş sınıf kavramı, birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretim programının yapısı, birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin planlanması ve değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Birleştirilmiş sınıf uygulamaları hakkında genel bilgileri kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci ile ilgili uygulamaları açıklar. Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
3 Birleştirilmiş sınıflarda öğretme yöntem ve tekniklerini planlar. Anlatım, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
4 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanmasını gerçekleştirir. Anlatım,
5 Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin nasıl yapılacağını gösterir. Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama,
7 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntem-tekniklerini tasarlar. Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma,
8 Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlara çözüm önerir. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları [2] sayfa 1-15, [3] sayfa 2-20, [1] sayfa 1-32
2 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci [2] sayfa 17-32, [3] sayfa 38-51
3 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretme Yöntem ve Teknikleri [2] sayfa 33-83
4 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretme Yöntem ve Teknikleri [2] sayfa 33-83
5 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Planlanması 2] sayfa 85-87, [3] sayfa 103-137, [1] sayfa 139-180
6 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Planlanması [2] sayfa 85-87, [3] sayfa 103-137, [1] sayfa 139-180
7 Birleştirilmiş Sınıflarda Sınıf Yönetimi [2] sayfa 89-91, [3] sayfa 148-151
8 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Organizasyonu [3] sayfa 70-101
9 Arasınav
10 Birleştirilmiş Sınıflarda Derslerin İşlenişi [1] sayfa 181-201
11 Birleştirilmiş Sınıflarda Derslerin İşlenişi [1] sayfa 181-201
12 Birleştirilmiş Sınıflı Okul Uygulamaları [1] sayfa 36-57
13 Birleştirilmiş Sınıflarda Ölçme ve Değerlendirme [2] sayfa 93-151, [3] sayfa 138-143
14 Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar [1] sayfa 208-243
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]. Doğan A.R. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim, Trabzon: Uzun Yayınevi.
[2]. Köksal, K. (2005). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, 4. Baskı, Ankara: Pegema Yayıncılık.
[3]. Taşdemir, M. (1997). Birleştirilmiş Sınıflarla Öğretim (Öğretmen El Kitabı), 2. Baskı, Kırşehir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Birleştirilmiş sınıf uygulamaları hakkında genel bilgileri kendi cümleleriyle ifade eder.
2 Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreci ile ilgili uygulamaları açıklar.
3 Birleştirilmiş sınıflarda öğretme yöntem ve tekniklerini planlar.
4 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanmasını gerçekleştirir.
5 Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklar.
6 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin nasıl yapılacağını gösterir.
7 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntem-tekniklerini tasarlar.
8 Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlara çözüm önerir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6