Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi ve Kültürü | SNE 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebru UZUNKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişten Günümüze Türk Toplum ve Devletlerinde kültürel yaşamı ve buna bağlı biçimleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Türk toplum ve devletlerinde kültür, kültürü etkileyen etmenler, eğitim olgusu, yapısı (medreseler, sıbyan mektepleri, Enderun mektebi vs.), görüşleri, kişileri dönemsel olarak işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, sorgulatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Anlatım, sorgulatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
11 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
12 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
13 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
14 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
15 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Türklerde yaşam ve kültür ve inanış | |
2 | Eski Türklerde eğitim | |
3 | İslamla birlikte Türk kültür, yaşam, eğitimi | |
4 | İslamda eğitim, peygamberin eğitimin kurumsallaşmasına katkıları, Beytül Hikmeler ve medreselerinin ortaya çıkışı | |
5 | Türklerin Müslüman olması ve ortaya çıkan yeni toplumsal yapılara göre değişen eğitim düşüncesi, Tekke ve tasavvuf eğitimi, kütüphaneler (okur-yazarlık) | |
6 | Karahanlı medreseleri, Selçuklu medreseleri ve vakıf kavramı, amacı, önemi, işlevi (örnek bir vakfiye üzerinden) | |
7 | Arasınav | |
8 | Osmanlı Klasik dönem kültürü ve yaşamı | |
9 | Osmanlı klasik dönemi medreseleri. Fatih Sahnı Seman Medreseleri, Enderun Mektebi | |
10 | Osmanlı modernleşme sürecinde kültür ve yaşam | |
11 | Osmanlı modernleşmesi, eğitimde modernleşme, öğretmen yetiştirme, Darulmuallim, Darulmuallimat, Maarifi Umumiye Nizamnamesi.. | |
12 | Darülfunun, II. Meşrutiyette eğitim | |
13 | Cumhuriyet, kültür, Tevhidi tedrisat, Köy Enstitüleri | |
14 | Üniversiteler ve YÖK. Eğitimin güncel sorunları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yahya Akyüz-Türk Eğitim Tarihi İbrahim Kafesoğlu-Türk Milli Kültürü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anlatım, sorgulatma | |||||||||||||||
2 | Anlatım, sorgulatma | |||||||||||||||
3 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
4 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
5 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
6 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
7 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
8 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
9 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
10 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
11 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
12 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
13 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
14 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
15 | Anlatım, sorgulatma, tartışma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |