Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anne Çocuk Beslenmesi ve İlkyardım | ECE 104 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anne-çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları,hamilelik, doğum, bulaşıcı ve akut hastalıkları,bu hastalıklardan korunma, çocuklarda acil durumlarda ilk yardımı uygulayabilme bilgi ve becerisini sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri, 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi, 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar, kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları, aile planlaması, kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım bilgilerini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve ilkyardım ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Doğum öncesi ve sonrası dönemde bebeğin gelişimini ve etkileyen etkenleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | 0-6 yaş çocuklarında görülen enfeksiyon hastalıklarını korunma yollarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çocukluk döneminde karşılaşılan kazaları ve alınması gereken önlemlerini analiz eder ve değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları (Ara Sınav) | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Aile planlaması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Aile planlaması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | [1]. Erdem M. 2002. Normal gebelikte fizyolojik değişiklikler, Gebelik ve fizyolojik hastalıklar (Editör: Kadri yamaç, Rıfat . Gürsoy, Nuri Çakır), MN |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık ve ilkyardım ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||||||||||||||
2 | Doğum öncesi ve sonrası dönemde bebeğin gelişimini ve etkileyen etkenleri açıklar | ||||||||||||||
3 | 0-6 yaş çocuklarında görülen enfeksiyon hastalıklarını korunma yollarını ayırt eder. | ||||||||||||||
4 | Çocukluk döneminde karşılaşılan kazaları ve alınması gereken önlemlerini analiz eder ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 13 | 5 | 65 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |