Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefe ve Mantık | FEL 121 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin sorunlarını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş geliştirmesi yanında klasik mantık konu ve kavramlarını tanımasıbu konu ve kavramlara dair bir eğitimci olarak düşünüş geliştirmesi |
Dersin İçeriği | Felsefe ve diğer disipliner arası farklar ve ortaklıklar; Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel kavramlar; mantık ve diğer disipliner arası farklar, ortaklıklar, akıl yürütme,beş sanat, mantık yanlışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | felsefe kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | güncel bilgileri içeren bilgi kaynaklarını felsefi temellerle açıklar hale gelir. | Soru-Cevap, | |
3 | mantık kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gündelik Hayat ve Felsefe, Felsefenin Özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Felsefenin Özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Bilgi ve Bilim Hakkında Felsefe Soruşturması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Varlık Hakkında Felsefe Soruşturması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Mantığın Tanımı, Akıl ve ilkeleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Mantığın Konusu, Önemi ve Faydaları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Mantığın Tarihçesi, Kavram Çeşitleri, Kavramlar Arası İlişkiler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Beş Tümel Kategoriler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ara Sınav | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Eğitim ve Mantık | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Eğitim Ve Mantık | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Eğitim Ve Felsefe | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Eğitim ve Felsefe | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | A.Cevizci, Felsefeye Giriş,İstanbul, 2007. A.Arslan, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2001. Emiroğlu,İ.mantığa Giriş, Ankara, 2004. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | felsefe kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. | ||||||||||||||
2 | güncel bilgileri içeren bilgi kaynaklarını felsefi temellerle açıklar hale gelir. | ||||||||||||||
3 | mantık kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |