Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Felsefe ve Mantık FEL 121 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin felsefenin sorunlarını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş geliştirmesi yanında klasik mantık konu ve kavramlarını tanımasıbu konu ve kavramlara dair bir eğitimci olarak düşünüş geliştirmesi 

Dersin İçeriği

Felsefe ve diğer disipliner arası farklar ve ortaklıklar; Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel kavramlar; mantık ve diğer disipliner arası farklar, ortaklıklar, akıl yürütme,beş sanat, mantık yanlışları 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 felsefe kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 güncel bilgileri içeren bilgi kaynaklarını felsefi temellerle açıklar hale gelir. Soru-Cevap,
3 mantık kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gündelik Hayat ve Felsefe, Felsefenin Özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Felsefenin Özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Bilgi ve Bilim Hakkında Felsefe Soruşturması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Varlık Hakkında Felsefe Soruşturması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Mantığın Tanımı, Akıl ve ilkeleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Mantığın Konusu, Önemi ve Faydaları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Mantığın Tarihçesi, Kavram Çeşitleri, Kavramlar Arası İlişkiler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Beş Tümel Kategoriler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara Sınav Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Eğitim ve Mantık Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Eğitim Ve Mantık Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Eğitim Ve Felsefe Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Eğitim ve Felsefe Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel Değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

A.Cevizci, Felsefeye Giriş,İstanbul, 2007.

A.Arslan, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2001.

Emiroğlu,İ.mantığa Giriş, Ankara, 2004.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 felsefe kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir.
2 güncel bilgileri içeren bilgi kaynaklarını felsefi temellerle açıklar hale gelir.
3 mantık kavramlarını açıklar ve tartışır hale gelir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 6 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5