Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri OOE 303 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak

Dersin İçeriği

Başlıca eğitim kavramları; Öğrenme-öğretmen süreci, Eğitim sürecinde program geliştirme; öğretim planları; öğretim strateji, model, yöntem ve teknikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. Soru-Cevap,
2 Başlıca öğretim ilkelerini tanır. Tartışma,
3 Öğrenme öğretme sürecini tanır. Tartışma,
4 Örnek ders planlarını inceler. Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Öğretim stratejilerini birbirleriyle karşılaştırır. Beyin Fırtınası,
6 Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir Soru-Cevap,
7 Öğretim yöntemlerini tanır Problem Çözme,
8 Öğretim tekniklerini tanır. . Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Başlıca öğretim ilkeleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Öğrenme-öğretme süreci Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Eğitim öğretimde planlama Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Çağdaş eğitim modelleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Çağdaş eğitim modelleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Ara sınav Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Öğretim stratejileri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Öğretim stratejileri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Öğretim stratejileri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Öğretim teknikleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Öğretim teknikleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Öğretim teknikleri Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Final Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis dökümanları

Ders Kaynakları

Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme / Özcan Demirel

Öğretim ilke ve yöntemleri : Eğitim programları ve öğretim / Muhsin Hesapçıoğlu

Öğretim ilke ve yöntemleri / Leyla Küçükahmet

Öğretim İlke ve Yöntemleri / Veysel Sönmez

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Eğitimle ilgili temel kavramları bilir.
2 Başlıca öğretim ilkelerini tanır.
3 Öğrenme öğretme sürecini tanır.
4 Örnek ders planlarını inceler.
5 Öğretim stratejilerini birbirleriyle karşılaştırır.
6 Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir
7 Öğretim yöntemlerini tanır
8 Öğretim tekniklerini tanır. .
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5