Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | OOE 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak |
Dersin İçeriği | Başlıca eğitim kavramları; Öğrenme-öğretmen süreci, Eğitim sürecinde program geliştirme; öğretim planları; öğretim strateji, model, yöntem ve teknikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | Soru-Cevap, | |
2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | Tartışma, | |
3 | Öğrenme öğretme sürecini tanır. | Tartışma, | |
4 | Örnek ders planlarını inceler. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Öğretim stratejilerini birbirleriyle karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir | Soru-Cevap, | |
7 | Öğretim yöntemlerini tanır | Problem Çözme, | |
8 | Öğretim tekniklerini tanır. . | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Başlıca öğretim ilkeleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Öğrenme-öğretme süreci | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Eğitim öğretimde planlama | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çağdaş eğitim modelleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Çağdaş eğitim modelleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Ara sınav | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Öğretim stratejileri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Öğretim stratejileri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Öğretim stratejileri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Öğretim teknikleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Öğretim teknikleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Öğretim teknikleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Final | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis dökümanları |
Ders Kaynakları | Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme / Özcan Demirel Öğretim ilke ve yöntemleri : Eğitim programları ve öğretim / Muhsin Hesapçıoğlu Öğretim ilke ve yöntemleri / Leyla Küçükahmet Öğretim İlke ve Yöntemleri / Veysel Sönmez |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||||||||||
2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | ||||||||||||||
3 | Öğrenme öğretme sürecini tanır. | ||||||||||||||
4 | Örnek ders planlarını inceler. | ||||||||||||||
5 | Öğretim stratejilerini birbirleriyle karşılaştırır. | ||||||||||||||
6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir | ||||||||||||||
7 | Öğretim yöntemlerini tanır | ||||||||||||||
8 | Öğretim tekniklerini tanır. . |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |