Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | PGelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Anlatım, | |
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, | |
8 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. | Anlatım, | |
10 | Davranışçı öğrenme teorilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Bilişselci öğrenme teorilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
6 | Kişiliğin Gelişimi | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
7 | Ara sınav | |
8 | Öğrenme Nedir? | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
10 | Öğrenme Teorileri | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
12 | Öğrenme Etkenleri | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | PGelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | ||||||||||||||
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | ||||||||||||||
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | ||||||||||||||
4 | Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar. | ||||||||||||||
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | ||||||||||||||
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | ||||||||||||||
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | ||||||||||||||
8 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar | ||||||||||||||
9 | Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. | ||||||||||||||
10 | Davranışçı öğrenme teorilerini değerlendirir | ||||||||||||||
11 | Bilişselci öğrenme teorilerini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |