Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | OOE 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri,engelleyen etkenler, kolaylaştıran etkenler, duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim, iletişim çatışmaları ve yönetimi, çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenler, anasınıfı yönetim modelleri, eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi ve istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturmada yarıyıl haftalık ders programı kapsamında yer alan teorik ve resmi, özel, yerel, ulusal ve uluslararası kurum, kişi, kuruluş ve paydaşlarla alanda uygulama çalışmaları ile kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri,engelleyen etkenler, kolaylaştıran etkenler, duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim, iletişim çatışmaları ve yönetimi, çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenler, anasınıfı yönetim modelleri, eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi ve istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimi engelleyen/kolaylaştıran etkenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim unsurlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişim çatışmaları ve yönetimini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
6 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında uygulanan anasınıfı yönetim modellerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
7 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında istenmeyen davranışların yönetimi ve organizasyonunu irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında engelleyen etkenler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimi kolaylaştıran etkenler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında etkili dinleme, geri bildirim | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişim çatışmaları ve yönetimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı ortamını etkileyen iç etkenler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarının ortamını etkileyen dış etkenler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı yönetim modelleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı yönetim modelleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturma. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Erken Çocukluk Eğitimi, Editör : İbrahim H. Diken , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özelliklerini tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimi engelleyen/kolaylaştıran etkenleri açıklar. | ||||||||||||||
3 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim unsurlarını yorumlar. | ||||||||||||||
4 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişim çatışmaları ve yönetimini kullanır. | ||||||||||||||
5 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenleri analiz eder. | ||||||||||||||
6 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında uygulanan anasınıfı yönetim modellerini karşılaştırır. | ||||||||||||||
7 | Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında istenmeyen davranışların yönetimi ve organizasyonunu irdeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |