Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç. Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar Destekli Eğitim | OOE 422 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; erken çocukluk dönemi çocuklarının düzeylerine göre bilgisayar kullanımının faydalarını kazandırmak, teknolojinin çocuk gelişimi ve eğitiminde etkisini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim teknolojisi, Bilgisayar ve eğitim, Bilgisayar destekli eğitim, Çocuk gözüyle bilgisayar, Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin gerektirdikleri, Erken çocukluk döneminde bilgisayar destekli eğitim programları ve nitelikleri, Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı, Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar, Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin ve yazılımların niteliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bilgisayar destekli eğitimin öğretmeye etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar yoluyla iletişim ve etkileşimi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Bilgisayar destekli eğitim, Çocuk gözüyle bilgisayar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin gerektirdikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar destekli eğitim programları ve nitelikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Eğitim etkinliklerinde kullanılacak teknolojik materyal geliştirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | (1) Kol, S. (2017). Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar eğitiminin ve yazılımların niteliklerini kavrar. | ||||||||||||||
2 | Bilgisayar destekli eğitimin öğretmeye etkisini kavrar. | ||||||||||||||
3 | Erken çocukluk döneminde bilgisayar yoluyla iletişim ve etkileşimi öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde bilgisayar kullanımını öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Erken çocukluk dönemi eğitim etkinliklerinde kullanılacak yazılımları öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
4. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |