Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | OOE 310 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, okulöncesi eğitim kurumları ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları tanımak ve yorumlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarının özellikleri, idari personelin görev ve sorumlulukları, okul bir günün nasıl planlandığı, çocuğun okulda bir gününü nasıl geçirdiği ve uygulanan eğitim programının içeriği konularına değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi öğretmeninin gün içinde yapması gerekenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Okul öncesi eğitimde kullanılan yöntem-teknikleri ve sınıf yönetimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Okul öncesi eğitim ortamlarının özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Okul öncesi eğitim kurumlarında zümre etkinliklerini ve idari süreci kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Okul öncesi eğitimde aile-okul işbirliğini ve önemini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda İlk Gün (Okul yöneticileri, yardımcıları tanışma ve okulun yönetim ve işleyişi hakkında bilgi alma) | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
2 | Fiziksel Ortamın Gözlemi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
3 | Bir çocuğun bir okul günü içerisindeki tüm davranışlarını gözlemlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
4 | Bir çocuğun bir okul günü içerisindeki oyun davranışlarının ve tercihlerinin gözlemlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
5 | Bir kız bir erkek çocuğun çalışmalarının değerlendirilmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
6 | Öğretmenin gözlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
7 | Küçük grup çalışması planlanması | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
8 | Oyun etkinliğinin gözlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
9 | Drama etkinliğinin gözlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
10 | Fen-doğa etkinliğinin gözlenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
11 | Aile katılımı etkinliklerinin incelenmesi | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
12 | Çocuklara soru sorma etkinlikleri | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
13 | Küçük grup etkinliği planlama | Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
14 | Portfolyo çalışması ve sunuş | Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi öğretmeninin gün içinde yapması gerekenleri açıklar. | ||||||||||||||
2 | Okul öncesi eğitimde kullanılan yöntem-teknikleri ve sınıf yönetimini kavrar. | ||||||||||||||
3 | Okul öncesi eğitim ortamlarının özelliklerini tanımlar. | ||||||||||||||
4 | Okul öncesi eğitim kurumlarında zümre etkinliklerini ve idari süreci kavrar. | ||||||||||||||
5 | Okul öncesi eğitimde aile-okul işbirliğini ve önemini yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |