Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Çocuk ve Medya | OOE 235 | 3 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocukta medya algısının oluşması, medyanın çocuğun gelişimindeki rolü, medyanın çocuk eğitimine katkısı, gazete ve dergilerin çocuğa etkileri, çocuğa yönelik hazırlanmış dergilerin nitelikleri, çocuk ve televizyon, televizyonun çocuğun bilişsel gelişimine etkisi, televizyonun çocuğun fiziksel-motor gelişimine etkisi, televizyonun çocuğun sosyal-duygusal gelişimine etkisi, çocuğa yönelik programlarda olması gereken nitelikler, reklamların çocuklar üzerinde oluşturabileceği davranış biçimleri, çocuğun zararlı yayınlara karşı korunması, çocuk ve internet, çocuğa yönelik hazırlanmış internet sitelerinin nitelikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukta medya algısının oluşma sürecini, Medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimindeki rolü ve etkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Çocuğa yönelik hazırlanmış dergilerin niteliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çocuğun zararlı yayınlara karşı korunma yöntemlerini, reklamların çocuklar üzerinde oluşturabileceği davranış biçimlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çocuğa uygun internet sitelerinin niteliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Çocukta medya algısının oluşması, medyanın çocuğun gelişimindeki rolü | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Medyanın çocuk eğitimine katkısı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Gazete ve dergilerin çocuğa etkileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çocuğa yönelik hazırlanmış dergilerin nitelikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Çocuk ve televizyon | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Televizyonun çocuğun bilişsel gelişimine etkisi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Televizyonun çocuğun fiziksel gelişimine etkisi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Televizyonun çocuğun motor gelişimine etkisi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Televizyonun çocuğun sosyal-duygusal gelişimine etkisi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Çocuğa yönelik programlarda olması gereken nitelikler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Çocuğun zararlı yayınlara karşı korunması, çocuk ve internet | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çocuğa uygun internet sitelerinin nitelikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | İnal, K., (2009). Medya Okuryazarlığı-Elkitabı. Ankara: Ütopya Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukta medya algısının oluşma sürecini, Medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimindeki rolü ve etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Çocuğa yönelik hazırlanmış dergilerin niteliklerini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Çocuğun zararlı yayınlara karşı korunma yöntemlerini, reklamların çocuklar üzerinde oluşturabileceği davranış biçimlerini öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Çocuğa uygun internet sitelerinin niteliklerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |