Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | OOE 403 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları beceri ve bilgilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde, gözlem ve uygulamalarla geliştirebilmelerini, denemelerini ve öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumları ve çalışanlarını tanıma,eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından tanıma, yıllık-günlük plan,zümre öğretmenleri toplantıları,aile katılım etkinliklerinin incelenmesi,çocuk/ların gelişiminin gözlenmesi, istenmeyen davranış gösteren bir çocuğun incelenmesine yönelik uygulamalar, uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinlik programları kapsamında çocuk/ların incelenmesi, dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
2 | Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
3 | Uygulama anasınıfı rehber öğretmeninin yıllık-günlük plan ve çalışmalarını, zümre öğretmenler toplantı ve kararlarını inceleme, bilgi alma. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrencisi gelişim özellikleri kapsamında gözlemleme,not alma ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük serbest zaman etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük Türkçe-dil etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
7 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi oyun-hareket ve müzik etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
8 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi fen ve matematiketkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
9 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi drama ve sanat etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
10 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi aile katılımı etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
11 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi alan gezisi etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
12 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
13 | Uygulama anasınıfındaki istenmeyen davranış gösteren bir öğrenciyi gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
14 | Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | ||||||||||||||
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | ||||||||||||||
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | ||||||||||||||
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 361 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |