Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğt. Sisteminde Okul Öncesi Eğitim ve Yönet. EBB 404 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olma

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Türk eğitim sisteminin yapısını anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim sisteminin oluşturulması İlgili kaynaklar
2 Eğitim sisteminin yasal temelleri İlgili kaynaklar
3 Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı İlgili kaynaklar
4 Eğitim sisteminde öğretim kademeleri İlgili kaynaklar
5 Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar İlgili kaynaklar
6 Yönetim teorileri ve süreçleri İlgili kaynaklar
7 Yönetim teorileri ve süreçleri İlgili kaynaklar
8 Ara sınav İlgili kaynaklar
9 Okulda insan kaynağın yönetimi İlgili kaynaklar
10 Öğrenci işlerinin yönetimi İlgili kaynaklar
11 Eğitim ve öğrenme sürecinin yönetimi İlgili kaynaklar
12 Okul işletmesinin yönetimi İlgili kaynaklar
13 Okul-çevre ve aile ilişkilerinin yönetimi İlgili kaynaklar
14 Genel değerlendirme İlgili kaynaklar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. ERDOĞAN, İrfan Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. (2008), İstanbul.

2. İLGAR, Lütfi Eğitim Yönetimi Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi, Beta Basım Yayım, (2005), İstanbul.

3. BAŞARAN, İbrahim Ethem Türk Eğitim Sİstemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, (2006), Ankara.

4. ŞİŞMAN, Mehmet, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

5. MEMDUHOĞLU Hasan Basri ve Yılmaz Kürşad, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

6. AKIN Uğur, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyler
2 Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
3 Türk eğitim sisteminin yapısını anlatır
4 Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur
5 Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5