Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğt. Sisteminde Okul Öncesi Eğitim ve Yönet. | EBB 404 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim sisteminin oluşturulması | İlgili kaynaklar |
2 | Eğitim sisteminin yasal temelleri | İlgili kaynaklar |
3 | Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | İlgili kaynaklar |
4 | Eğitim sisteminde öğretim kademeleri | İlgili kaynaklar |
5 | Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar | İlgili kaynaklar |
6 | Yönetim teorileri ve süreçleri | İlgili kaynaklar |
7 | Yönetim teorileri ve süreçleri | İlgili kaynaklar |
8 | Ara sınav | İlgili kaynaklar |
9 | Okulda insan kaynağın yönetimi | İlgili kaynaklar |
10 | Öğrenci işlerinin yönetimi | İlgili kaynaklar |
11 | Eğitim ve öğrenme sürecinin yönetimi | İlgili kaynaklar |
12 | Okul işletmesinin yönetimi | İlgili kaynaklar |
13 | Okul-çevre ve aile ilişkilerinin yönetimi | İlgili kaynaklar |
14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ERDOĞAN, İrfan Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. (2008), İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyler | ||||||||||||||
2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatır | ||||||||||||||
4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |