Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişim Kuramları I | OOE 203 | 3 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk gelişiminde; bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, hareket (motor) gelişimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak, çocuklarda hareket eğitiminin önemini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuk gelişiminde; bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramlar, bilişsel gelişim kuramları, bilişsel gelişimi etkileyen etmenler, dil gelişimi ile ilgili temel kavramlar, dil gelişimi kuramları, dil gelişimini etkileyen etmenler, fiziksel gelişimle ilgili temel kavramlar, fiziksel gelişimi etkileyen etmenler, hareket (motor) gelişimi ilgili temel kavramlar, hareket (motor) gelişimini etkileyen etmenleri kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Dil gelişimi ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, dil gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Fiziksel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, fiziksel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hareket (motor) gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, Hareket (motor) gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Bilişsel gelişim kuramları (Piaget) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Bilişsel gelişim kuramları (Vygotsky) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Bilişsel gelişim kuramları (Diğer kuramcılar) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Dil gelişimi le ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Dil gelişimi kuramları (Davranışçı Kuram, Sosyal Öğrenme Kuramı) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Dil gelişimi kuramları (Bilişsel Kuram, Biyolojik Kuram) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Dil gelişimini etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Fiziksel gelişimle ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Fiziksel gelişimi etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Fiziksel gelişim dönemleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Hareket (motor) gelişimle ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Hareket (motor) gelişimini etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Çocuklarda hareket (motor) eğitiminin önemi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları |
(1) Ceyhan, E., (Editör) (2011). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Dil gelişimi ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, dil gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
3 | Fiziksel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, fiziksel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
4 | Hareket (motor) gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, Hareket (motor) gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |