Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı | OOE 231 | 3 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Kumru; Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğini, önemi, gerekli kılan etmenler, yararları, yasal dayanakları ve ilgili mevzuat, aile katılım çalışmaları, aile eğitimi ve destek programları, toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkileri, okul-aile katılımını kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumlar, okul-aile işbirliği ve aile katılım türleri-etkinlikleri, özel durumlarda uygulanacak bireysel program ve kriz yönetimiyle ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Anne baba eğitimi nedir? Aile katılımı. Anne babaların çocuk gelişimi ile ilgili bilgi ve becerileri neden önemlidir? Anne babaların desteklenmesi gereken alanlar nelerdir? Anne babalara yönelik eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde okul-aile işbirliği ve aile katılımı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği ve aile katılımının yasal dayanakları ve ilgili mevzuatı yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında aile eğitim ve destek programlarını gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Erken çocukluk eğitiminde toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkilerini katılımı kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumları ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği, aile katılımı türleri ve etkinliklerini organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde okul-aile işbirliği ve aile katılımı çalışmalarını irdeler. | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği ve aile katılım süreçlerinde özel ve kriz durumlarında bireysel program uygulamalarını ölçütlere göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin gereklilik ve içeriklerinin açıklanması. Kaynakların belirtilmesi ve ders değerlendirmenin yapılması. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Aile eğitimi nedir? Aile Eğitimi program çeşitleri nelerdir? | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Aile eğitim programları için gerekli olan kavramlar ve konular. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | İletişim becerileri ve etkin dinleme. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | İletişim becerileri ve etkin dinleme. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Anne baba tutumları. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Anne baba tutumları. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Anne baba çocuk soruları ve öneriler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Anne baba çocuk soruları ve öneriler. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Farklı anne baba eğitim programları (Tv, kitap, web, okul, seminer). | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Farklı anne baba eğitim programları (Tv, kitap, web, okul, seminer). | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Ev ziyaretleri. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Ev ziyaretleri. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Anne baba eğitim programların uygulanması ve sunumu. | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Aksoy Ayşe Belgin. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS yayıncılık ve Mühendislik 2. Bolat E. Yılmaz. (2017) Okul Öncesinde Aile Eğitimi ve KAtılımı. Eğiten Kitap |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde okul-aile işbirliği ve aile katılımı ile ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği ve aile katılımının yasal dayanakları ve ilgili mevzuatı yorumlar. | ||||||||||||||
3 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında aile eğitim ve destek programlarını gerçekleştirir. | ||||||||||||||
4 | Erken çocukluk eğitiminde toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkilerini katılımı kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumları ilişkilendirir. | ||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği, aile katılımı türleri ve etkinliklerini organize eder. | ||||||||||||||
6 | Erken çocukluk eğitiminde okul-aile işbirliği ve aile katılımı çalışmalarını irdeler. | ||||||||||||||
7 | Erken çocukluk eğitiminde resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliği ve aile katılım süreçlerinde özel ve kriz durumlarında bireysel program uygulamalarını ölçütlere göre değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 40 |
2. Ödev | 60 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |