Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç:Toplumsal Tarihte Çocuk | OOE 234 | 4 | 2 + 4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocukluğun yaklaşık iki yüz yıllık geçmişini, çocukların gündelik yaşamı, çocuklara ilişkin gelenekler, çocuk yetiştirme yöntemleri, eğitim-öğretim pratikleri, oyun ve eğlence kültürünü örneklerle yorumlama becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Çocukluğu dünü ve bugünüyle ele almayı, Türkiye de değişen aile ve çocuğun değerini belirterek, arkeolojik eserlerde, gravürlerde, fotoğraflarda, tiyatro oyunlarında, şenliklerde, çocuk yayınlarında, giysilerde, oyuncaklarda, oyunlarda yapılan çocukluğun tarihi ile ilgili araştırmaları kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukluğun tarihini anlatır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Türkiyede aile ve çocuğun değeri konusunu özetler. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Arkeolojik eserlerde çocuk örnekleri verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Osmanlı şenliklerinde çocuk örneklerini verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplumsal tarihimizde çocuk edebiyatının yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk tiyatrosunda çocuğun yerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Reklamlarda çocuk imajını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukluk, Dün ve Bugün | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Türkiyede Değişen Aile ve Çocuğun Değeri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Çocuğun Oluşumu Konusundaki Düşüncelerin Tarihsel Gelişimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Arkeolojik Eserlerde Çocuk | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Osmanlı Şenliklerinde Çocuk | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | 16-19 Yüzyılda Batı Kaynaklı Gravürlerde Osmanlı Çocuk Figürleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Osmanlı Dönemi Fotoğraflarında Çocuk | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Toplumsal Tarihimizde Çocuk Edebiyatının Yeri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Türk Tiyatrosunda Çocuk | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Reklamlarda Çocuk İmajı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Süreli Çocuk Yayınları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Cumhuriyet Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarında Çocuk İmajı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Bebek ve Çocuk Giysileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Eyüp Oyuncakçılığı, Beyoğlu Oyuncakçılığı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Onur, Bekir, Toplumsal Tarihte Çocuk, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukluğun tarihini anlatır. | ||||||||||||||
2 | Türkiyede aile ve çocuğun değeri konusunu özetler. | ||||||||||||||
3 | Arkeolojik eserlerde çocuk örnekleri verir. | ||||||||||||||
4 | Osmanlı şenliklerinde çocuk örneklerini verir. | ||||||||||||||
5 | Toplumsal tarihimizde çocuk edebiyatının yerini açıklar. | ||||||||||||||
6 | Türk tiyatrosunda çocuğun yerini anlatır. | ||||||||||||||
7 | Reklamlarda çocuk imajını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |