Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Çocuk Edebiyatı Kültürü ve Araştırmaları | OOE 230 | 4 | 2 + 4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. Türkiye´de ve dünyada çocuk edebiyatı alanında yapılan çalışmalardan örnekleri tanıması 2. Çocuklara uygun eserleri seçebilme becerisini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuğun hayatında kitabın yeri,Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesi,Dünyada çocuk edebiyatının gelişmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun hayatında kitabın yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişmesini örneklerle karşılaştırır | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hikaye ve biyografilerin özelliklerini anlatır, örneklerini yorumlar. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle inceler. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışır. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun hayatında kitabın yeri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Dünyada çocuk edebiyatının gelişmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle inceler. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Niteliksiz çocuk kitaplarını örnekleriyle gösterir, bunların olumsuz etkilerini tartışır | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Hikaye ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Hikaye ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Şiirlerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Tekerleme, bilmece ve parmak oyunlarının özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Anı ve dramatizasyonların özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Sınıf içi uygulama etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis dökümanları |
Ders Kaynakları | [1] Çılgın Alev Sınar. 2007. Çocuk Edebiyatı. Morpa Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuğun hayatında kitabın yerini açıklar. | ||||||||||||||
2 | Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi | ||||||||||||||
3 | Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişmesini örneklerle karşılaştırır | ||||||||||||||
4 | Hikaye ve biyografilerin özelliklerini anlatır, örneklerini yorumlar. | ||||||||||||||
5 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle inceler. | ||||||||||||||
6 | Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışır. | ||||||||||||||
7 | Okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |