Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B Seç.I:Medya Okur Yazarlığı Ders Prog.İnc. | SBE 439 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | lköğretim medya okur yazarlığı programını tanır. Ayrıca sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ilköğretimde bu dersleri de vermesi nedeniyle öğretmen adaylarının; Medyayı farklı açılardan okuyarak yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin problemlerini bilen; medyada gördüklerini aklın süzgecinden geçirecek bilinç kazanan; .Televizyon, video, sinema, reklamlar, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde eden; yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazandıran bireyler yetiştirmelerini sağlamak amacıyla uygun öğretmenlik becerilerini kazandırmak . |
Dersin İçeriği | ilköğretim medya okur yazarlığı programı, iletişime Giriş,Kitle İletişim araçları, Televizyon,Medya ve medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkileri,Ülkemizde televizyon yayıncılığı,İnternette bilgiye erişim, haber okuma, sohbet, e-posta, uzaktan eğitim, oyun gibi etkinlikleri uygulamalı olarak gerçekleştirme,Aile ve televizyon,Çocuk ve televizyon Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtımı,Dergi ve türlerini tanıma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlköğretim medya okur yazarlığı programını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Medyanın etkisini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Medyanın eğitimdeki yerini ayırt eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Medya okur yazarlığını öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Yaşadığı çavreye karşı duyarlılık kazanır. | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Medyayı farklı açılardan analiz eder. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Medya ve toplum ilişkisini analiz eder. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi | |
2 | İlköğretim medya okuryazarlığı programı | İlköğretim medya okuryazarlığı programı incelenecek. |
3 | İlköğretim medya okuryazarlığı programı | İlköğretim medya okuryazarlığı programı incelenecek. |
4 | İletişime Giriş ve Kitle İletişim araçları | [4] İlgili kısımlar okunacaktır. |
5 | Medya ve medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkileri | [2] İlgili kısımlar okunacaktır. |
6 | Televizyon ve Ülkemizde televizyon yayıncılığı | [1] İlgili kısımlar okunacaktır. |
7 | Dergi ve türlerini tanıma | [4] İlgili kısımlar okunacaktır. |
8 | Ara sınav | |
9 | Aile ve televizyon | [1] İlgili kısımlar okunacaktır. |
10 | Çocuk ve televizyon | [1] İlgili kısımlar okunacaktır. |
11 | Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtımı | [1] ve [4] İlgili kısımlar okunacaktır. |
12 | Televizyon reklâmları | [1] İlgili kısımlar okunacaktır |
13 | İnternette bilgiye erişim, haber okuma, sohbet, e-posta, uzaktan eğitim, oyun gibi etkinlikleri uygulamalı olarak gerçekleştirme | [1] ve [4] İlgili kısımlar okunacaktır. |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]AKSOY, A. ve BATMAZ, V., 1995, Türkiye’de Televizyon ve Aile, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Ankara. [2]ALGAN, E. ve AUSTİN, A., 2005, “Dünyada Medya Okuryazarlığı Alanının Gelişimi: Teorik ve Pratik Yaklaşımlar”, I. Uluslar arası Medya Okuryazarlığı Konferansı, 23-25 Mayıs, İstanbul. [3]Cumhuriyetin 80. Yılında Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, 2004, RTÜK Yayınları, Ankara. [4]MCQUAİL, Denis, 1983, “Kitle İletişim Araçlarının Etkisi”, Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, (der.) Alemdar K. ve Kaya R., Savaş Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlköğretim medya okur yazarlığı programını tanır. | |||||||||||
2 | Medyanın etkisini değerlendirir. | |||||||||||
3 | Medyanın eğitimdeki yerini ayırt eder. | |||||||||||
4 | Medya okur yazarlığını öğrenir. | |||||||||||
5 | Yaşadığı çavreye karşı duyarlılık kazanır. | |||||||||||
6 | Medyayı farklı açılardan analiz eder. | |||||||||||
7 | Medya ve toplum ilişkisini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |