Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.II: Siyaset Bilimine Giriş | SBE 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Siyaset bilimine ait temel kavramlar ile ulusal ve uluslar arası siyasal düşünce ve gelişmeleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, konusu, yöntemi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, siyasetin psikolojik, sosyal ve ekonomik temelleri, siyasal kurumlar, iktidar ve devlet, siyasal sistem ve rejimler, siyasal katılım, siyasal partiler, baskı ve çıkar grupları, kamuoyu, propaganda. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasal olanın kavramını ve içeriğini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Siyaset bilimine ait temel kavramları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Demokrasinin gelişimi ve önemini kavrar ve sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Günlük siyasal hayattaki gelişmeler hakkında tahlil ve yorum yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Dünyadaki siyasal eğilimler ve gelişmeleri takip ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Ulusal siyasi gelişmeleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Türkiye’deki siyasal kurumlar arasındaki ilişkileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset Nedir? Temel Kavramlar ve kuramlar. | [1]s. 79-162 |
2 | Siyasetin Temelleri | [2]s. 31-54. |
3 | Hükümetler, Sistemler ve rejimler | [2]s. 57-95. |
4 | Siyasal İdeolojiler | [2]s.97-125 |
5 | Demokrasi ve gelişimi | [2]s. 130-143 |
6 | Devlet nedir? Devletin rolü ve türleri. | [2]s. 357-381. |
7 | Siyasal partiler ve parti sistemleri | [2]s. 448-472 |
8 | Meclislerin oluşumu ve rolü | [2]s. 417-440. |
9 | Ara sınav | |
10 | Anayasal hukuk ve yargı | [2]s. 323-353. |
11 | Temsil ve seçimler seçim sistemleri | [2]s.181-225. |
12 | Küresel siyaset | [2]s. 229-250. |
13 | Ulusaltı siyaset | [1]s. 281-291. |
14 | Propaganda ve unsurları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Daver, Bülent, Siyaset Bilimine Giriş, Ankara 1969. |
Ders Kaynakları | 2. HEYWOOD, Andrew, Siyaset, Liberte Yayınları, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siyasal olanın kavramını ve içeriğini ayırt eder. | |||||||||||
2 | Siyaset bilimine ait temel kavramları analiz eder. | |||||||||||
3 | Demokrasinin gelişimi ve önemini kavrar ve sorgular. | |||||||||||
4 | Günlük siyasal hayattaki gelişmeler hakkında tahlil ve yorum yapar | |||||||||||
5 | Dünyadaki siyasal eğilimler ve gelişmeleri takip ve analiz eder. | |||||||||||
6 | Ulusal siyasi gelişmeleri çözümler. | |||||||||||
7 | Türkiye’deki siyasal kurumlar arasındaki ilişkileri analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |