Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme | SBE 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi,eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması,eğitim programı hazırlama basamakları,eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar,eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi, sosyal bilgiler program içeriğini tanıma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaçları saptar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Öğrenim aktivitelerini organize eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Anlatım, | |
5 | Program geliştirme aşamaları arasındaki ilişkileri belirler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara programın oluşturabileceği cevapları belirler | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
7 | Alternatif program yaklaşımları geliştirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | [1] s:1-18, [2] 2-5, [3] 4-16, [4] 14-15 |
2 | Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri | [1] s:11-20 ve 32-47, [4] 32-50 |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | [1] s:21-32 |
4 | Program geliştirme tasarımları | [1] s:51-55, [4] 95-100 |
5 | Program geliştirme süreci | [1] s:73-80 ve 163 ve165 ve 179-184 |
6 | İhtiyaç Analizi | [1] s:80-103 |
7 | Vize | |
8 | Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar | [1] s:105-117, [2] 6-15, [2] 26-40, [4] 53-60 |
9 | İçerik ve içerik yazma yaklaşımları | [1] s:117-123, [2] 48-52, |
10 | Öğrenme süreci ve dalenin yaşantı konisi | [1] s:123-143, [2] 16-23 ve 48-92, [2] 128-132 ve 140-148, [4] 80-84 , |
11 | Program değerlendirme yaklaşımları | [1] s:168-176, [4] 107-122 |
12 | Program geliştirme Modelleri | [1] s:58-70 |
13 | Sosyal bilgiler Programının incelenmesi | [6] Tamamı |
14 | Sosyal bilgiler Programının incelenmesi | [6] Tamamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirel, Özcan Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003 |
Ders Kaynakları | [2]Tan, Şeref ve Alaatin Erdoğan, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Anı YAyıncılık, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını analiz eder. | |||||||||||
2 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaçları saptar. | |||||||||||
3 | Öğrenim aktivitelerini organize eder. | |||||||||||
4 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | |||||||||||
5 | Program geliştirme aşamaları arasındaki ilişkileri belirler. | |||||||||||
6 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara programın oluşturabileceği cevapları belirler | |||||||||||
7 | Alternatif program yaklaşımları geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |