Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K Seç.II:Felsefe | SBE 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefe alanına dair kavramları kavramak, bu alandaki ünlü düşünürleri tanımak ve felsefi düşünme becerilerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar, Türkiye´de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe-eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan-tabiat-bilgi ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
2 | İnsan-düşünce ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
3 | Felsefenin doğuşu ve gelişimi | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
4 | Felsefenin temel disiplinleri I | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
5 | Felsefenin temel disiplinleri II | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
6 | Felsefe-bilim ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
7 | Felsefenin bilimler arasındaki yeri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
8 | Felsefenin çalışma alanları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
9 | Arasınav | |
10 | Felsefenin temel akımları I | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
11 | Felsefenin temel akımları II | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
12 | Felsefe tarihi ve genel seyri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
13 | Felsefe-eğitim ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
14 | Genel değerlendirme | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1]GÖKBERK Macit (2003): Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. [2]Akarsu Bedia, Çağdaş Felsefe Kant´tan Günümüze Felsefe Akımları, İnkılap Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. | |||||||||||
2 | Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. | |||||||||||
3 | Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. | |||||||||||
4 | Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. | |||||||||||
5 | Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. | |||||||||||
6 | Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |