Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K Seç.I:Özgüven Geliştirme | SBE 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özgüvenin Tanımı ve Kapsamı, Özgüvenin Doğası, Kendin Tanıma hakkında gerekli bilgilerin kazandırılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Hedefler Ve Özgüven, Öz İnançlar Ve Özgüven, İletişim Ve Özgüven, Eleştiri Ve Özgüven, Pozitif Düşünce Ve Özgüven, Çocukta Özgüven, Ergende Özgüven, Yetişkinde Özgüven, Kadında Özgüven, Öneriler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özgüvenin Doğasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Özgüvenin kazanılması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Özgüvenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İletişim Ve Özgüven arasındaki ilişkinin önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
5 | Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özgüveni analiz eder. | Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
7 | Kendini tanıma anlayışına sahip olur. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özgüvenin Tanımı ve Kapsamı | Yok |
2 | Özgüvenin Doğası | Yok |
3 | Kendini Tanıma | Yok |
4 | İhtiyaçlar Ve Özgüven | Yok |
5 | Hedefler Ve Özgüven | Yok |
6 | Öz İnançlar Ve Özgüven | Yok |
7 | İletişim Ve Özgüven | Yok |
8 | Eleştiri Ve Özgüven | Yok |
9 | Pozitif Düşünce Ve Özgüven | Yok |
10 | Çocukta Özgüven | Yok |
11 | Ergende Özgüven | Yok |
12 | Yetişkinde Özgüven | Yok |
13 | Kadında Özgüven | Yok |
14 | Öneriler | Yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mckay M,. Özgüven, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005. Medhus, E,. Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek, Optimist Yayınları, İstanbul, 2005 Nathaniel, B,. Kadının Özgüveni, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002. Kasatura, İ,. Kişilik Ve Özgüven, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1998. Brassel W,. Yalnızlığı Aşmak Özgüveninizi Kazanarak Sağlıklı İletişim Kurmak, Okyanus Yayıncılık, İstanbul, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özgüvenin Doğasını açıklar. | |||||||||||
2 | Özgüvenin kazanılması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. | |||||||||||
3 | Özgüvenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. | |||||||||||
4 | İletişim Ve Özgüven arasındaki ilişkinin önemini açıklar. | |||||||||||
5 | Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özgüveni analiz eder. | |||||||||||
6 | Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. | |||||||||||
7 | Kendini tanıma anlayışına sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |