Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Tarihi | SBE 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | G.K.SEÇ.II: OSMANLI DÖNEMİ DEMOKRASİ HAREKETLERİ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin kuruluş şartlarını, gelişme ve yükselme dönemi siyasi olaylarını, Osmanlı medeniyetinin gelişimini öğrenmektir. Ayrıca, Osmanlı Devleti'nin yenileşme hareketlerini, 16., 17. 18. yy.´lardaki kültür ve medeniyet sahasındaki gelişmeleri ve bu dönemde Avrupa medeniyeti karşısında Osmanlı medeniyetinin durumunu karşılaştırarak, bir devletin geçirdiği tüm safhaları görmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan (1299) Küçük Kaynarca Antlaşmasına (1774) kadar Osmanlı İmparatorluğunun, siyasi, kültür ve uygarlık tarihi. Küçük Kaynarca Antlaşması'ndan (1774) Osmanlı Devleti'nin yıkılışına kadar(1922) siyasi, kültür ve uygarlık tarihi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlının Kuruluşunda dünyadaki siyasi gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi siyasi olaylarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
3 | Osmanlı uygarlığının kültürel,siyasi, sosyal temellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Osmanlı uygarlığının diğer uygarlıklardan farklarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yakınçağ Osmanlı Tarihi siyasi olaylarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Yakınçağ döneminde Osmanlı medeniyeti ve uygarlığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu | |
2 | Fetret Devri ve Osmanlı Hakimiyeti'nin Yeniden Tesisi | |
3 | Fatih Sultan Mehmet ve Dönemi | |
4 | Yavuz Sultan Selim ve Dönemi | |
5 | Kanuni Sultan Süleyman ve Dönemi | |
6 | 17. Yüzyıl Osmanlı Devleti (Çözülme ve Buhran Dönemi) | |
7 | Klasik Dönem Osmanlı Devlet Teşkilatı ve Toplum Yapısı | |
8 | ARA SINAV/Osmanlı Klasik Döneminde Düşünce, Bilim, Dil, Edebiyat, Kültür ve Sanat | |
9 | III. Selim ve II. Mahmut Dönemleri | |
10 | Abdülmecit ve Abdülaziz Dönemleri (Tanzimat ve Islahat Fermanları) | |
11 | II. Abdülhamit Dönemi ve I.Meşrutiyet | |
12 | İttihat Terakki ve II. eşrutiyet Dönemi | |
13 | I. Dünya Savaşı ve Mütareke Dönemi | |
14 | Yenileşme Döneminde Osmanlı Devlet Teşkilatı ve Toplum Yapısı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300- 1600), İstanbul, 2011. Nicolae Jorga, Osmanlı İmparatorluğu Tarihi, çev: Nilüfer Epçeli, İstanbul 2005. |
Ders Kaynakları | 1. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, TTK, Ankara, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlının Kuruluşunda dünyadaki siyasi gelişmeleri değerlendirir. | |||||||||||
2 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi siyasi olaylarını değerlendirir. | |||||||||||
3 | Osmanlı uygarlığının kültürel,siyasi, sosyal temellerini kavrar. | |||||||||||
4 | Osmanlı uygarlığının diğer uygarlıklardan farklarını mukayese eder. | |||||||||||
5 | Yakınçağ Osmanlı Tarihi siyasi olaylarını açıklar. | |||||||||||
6 | Yakınçağ döneminde Osmanlı medeniyeti ve uygarlığını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |