Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç I: Test Geliştirme | IME 238 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Duygu Gençaslan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. |
Dersin İçeriği | Bu derste rapor yazma becerileri geliştirilir. Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları tanımlar. | Gözlem, | |
2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. | Anlatım, Gözlem, | |
3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. | Anlatım, Gözlem, | |
4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. | Anlatım, Gözlem, | |
5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. | Anlatım, Gözlem, | |
6 | Madde istatistiklerini hesaplar. | Anlatım, Gözlem, | |
7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. | Anlatım, Gözlem, | |
8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Gözlem, | |
9 | Nihai test formunu oluşturur. | Anlatım, Gözlem, | |
10 | Sonuçları raporlaştırır. | Anlatım, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Testlerin doğası ve kullanışını kavrayabilme | |
2 | Testlerin klinik, eğitsel ve akademik kullanımlarını tanıyabilme | |
3 | Ölçekler ve frekans dağılımlarını tanıyabilme | |
4 | Korelasyon, güvenirlik ve geçerlik bilgisi | |
5 | Belirli bir amaç için uygun testi seçebilme | |
6 | Ölçmede güncel gelişmeleri ve gelecekteki durumu tanıyabilme | |
7 | Genel zihinsel gelişim ve çeşitli zeka testlerini tanıyabilme | |
8 | Bireysel ve grup zeka testlerinin kullanımını kavrayabilme | |
9 | İlgi envanterleri bilgisi | |
10 | Mesleki gelişim ve çeşitli mesleki ilgi envanterlerini tanıyabilme | |
11 | Kişilik gelişimi ve çeşitli kişilik testlerini tanıyabilme | |
12 | Objektif ve projektif kişilik testler bilgisi | |
13 | Profesyonel olarak uygulanan bir zeka yada kişilik testini gözlemleyebilme | |
14 | Sınıf akadaşına MMPI uygulayıp profilini çizebilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: PEGEM Akademi |
Ders Kaynakları | Özgüven, İbrahim Ethem. (2005).Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. | |||||||||||||||
3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. | |||||||||||||||
4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. | |||||||||||||||
5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. | |||||||||||||||
6 | Madde istatistiklerini hesaplar. | |||||||||||||||
7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. | |||||||||||||||
8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. | |||||||||||||||
9 | Nihai test formunu oluşturur. | |||||||||||||||
10 | Sonuçları raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |