Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç I: Test Geliştirme IME 238 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Duygu Gençaslan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır.

Dersin İçeriği

Bu derste rapor yazma becerileri geliştirilir. Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel kavramları tanımlar. Gözlem,
2 Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. Anlatım, Gözlem,
3 Farklı yöntemlerle madde hazırlar. Anlatım, Gözlem,
4 Maddelerin ön incelemesini yapar. Anlatım, Gözlem,
5 Testin deneme formunu oluşturarak uygular. Anlatım, Gözlem,
6 Madde istatistiklerini hesaplar. Anlatım, Gözlem,
7 Madde istatistiklerine göre madde seçer. Anlatım, Gözlem,
8 Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. Anlatım, Gözlem,
9 Nihai test formunu oluşturur. Anlatım, Gözlem,
10 Sonuçları raporlaştırır. Anlatım, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Testlerin doğası ve kullanışını kavrayabilme
2 Testlerin klinik, eğitsel ve akademik kullanımlarını tanıyabilme
3 Ölçekler ve frekans dağılımlarını tanıyabilme
4 Korelasyon, güvenirlik ve geçerlik bilgisi
5 Belirli bir amaç için uygun testi seçebilme
6 Ölçmede güncel gelişmeleri ve gelecekteki durumu tanıyabilme
7 Genel zihinsel gelişim ve çeşitli zeka testlerini tanıyabilme
8 Bireysel ve grup zeka testlerinin kullanımını kavrayabilme
9 İlgi envanterleri bilgisi
10 Mesleki gelişim ve çeşitli mesleki ilgi envanterlerini tanıyabilme
11 Kişilik gelişimi ve çeşitli kişilik testlerini tanıyabilme
12 Objektif ve projektif kişilik testler bilgisi
13 Profesyonel olarak uygulanan bir zeka yada kişilik testini gözlemleyebilme
14 Sınıf akadaşına MMPI uygulayıp profilini çizebilme
Kaynaklar
Ders Notu

Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: PEGEM Akademi

Ders Kaynakları

Özgüven, İbrahim Ethem. (2005).Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Temel kavramları tanımlar.
2 Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır.
3 Farklı yöntemlerle madde hazırlar.
4 Maddelerin ön incelemesini yapar.
5 Testin deneme formunu oluşturarak uygular.
6 Madde istatistiklerini hesaplar.
7 Madde istatistiklerine göre madde seçer.
8 Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar.
9 Nihai test formunu oluşturur.
10 Sonuçları raporlaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 4