Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meslek Bil. Seç. I: Sosyal Beceri Eğitimi IME 413 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin sosyal beceriler ile ilgili teorik ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımını sağlamaları ve sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilmeleridir.
Dersin İçeriği Sosyal davranışın tanım bilgisi, sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme, sosyal zeka kavramının tanım bilgisi, sosyal beceri türlerinin bilgisi,sosyal beceri modelleri, sosyal beceri modellerini anlayabilme, sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini anlayabilme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sosyal beceri türlerini sınıflar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Sosyal beceri modellerini yazar. Anlatım, Tartışma,
4 Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
5 Sosyal beceri tekniklerini kullanır. Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
6 Sosyal becerileri ölçebilir. Anlatım, Tartışma,
7 Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri irdeler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal davranışın tanım bilgisi
2 Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme
3 Sosyal zeka kavramının tanım bilgisi
4 Sosyal beceri türlerinin bilgisi
5 Sosyal beceri modellerini anlayabilme
6 Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini anlayabilme
7 Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri kavrayabilme
8 Sosyal davranış ve sosyal beceri eğitiminin gerekçesi
9 Sosyal beceri ve sosyal yeterlikler
10 Sosyal beceri modelleri
11 Sosyal beceri modelleri
12 Sosyal becerilerin ölçülmesi
13 Sosyal becerilerin ölçülmesi
14 Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikler
Kaynaklar
Ders Notu Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara.
Ders Kaynakları Albayrak Kaymak, D., Çetin,F.Alpa Bilbay, A.(2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler, Epilson Yayınları

Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar.
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar.
2 Sosyal beceri türlerini sınıflar.
3 Sosyal beceri modellerini yazar.
4 Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini analiz eder.
5 Sosyal beceri tekniklerini kullanır.
6 Sosyal becerileri ölçebilir.
7 Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri irdeler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5