Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Bil. Seç. I: Sosyal Beceri Eğitimi | IME 413 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin sosyal beceriler ile ilgili teorik ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımını sağlamaları ve sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Sosyal davranışın tanım bilgisi, sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme, sosyal zeka kavramının tanım bilgisi, sosyal beceri türlerinin bilgisi,sosyal beceri modelleri, sosyal beceri modellerini anlayabilme, sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini anlayabilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sosyal beceri türlerini sınıflar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Sosyal beceri modellerini yazar. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Sosyal beceri tekniklerini kullanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Sosyal becerileri ölçebilir. | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal davranışın tanım bilgisi | |
2 | Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme | |
3 | Sosyal zeka kavramının tanım bilgisi | |
4 | Sosyal beceri türlerinin bilgisi | |
5 | Sosyal beceri modellerini anlayabilme | |
6 | Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini anlayabilme | |
7 | Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri kavrayabilme | |
8 | Sosyal davranış ve sosyal beceri eğitiminin gerekçesi | |
9 | Sosyal beceri ve sosyal yeterlikler | |
10 | Sosyal beceri modelleri | |
11 | Sosyal beceri modelleri | |
12 | Sosyal becerilerin ölçülmesi | |
13 | Sosyal becerilerin ölçülmesi | |
14 | Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. |
Ders Kaynakları | Albayrak Kaymak, D., Çetin,F.Alpa Bilbay, A.(2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler, Epilson Yayınları Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Sosyal beceri türlerini sınıflar. | |||||||||||||||
3 | Sosyal beceri modellerini yazar. | |||||||||||||||
4 | Sosyal beceriyi ölçme yöntemlerini analiz eder. | |||||||||||||||
5 | Sosyal beceri tekniklerini kullanır. | |||||||||||||||
6 | Sosyal becerileri ölçebilir. | |||||||||||||||
7 | Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri irdeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |