Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. II: Yapılandırmacı Öğretimde Mat. Prob. | IME 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Özkan ERGENE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapılandırmacı öğretimde matematik problemleri oluşturmak ve çözmektir. |
Dersin İçeriği | Yapılandırmacılık, yapılandırmacıığın tmel ilkeleri, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım, problem, problemin özellikleri ve problem türleri, problem çözme becerisi ve problem çözme sürecinin değerlendirilmesi, problem çözme sürecini etkileyen faktörler, 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problemin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | İlköğretim 6. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İlköğretim 7. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İlköğretim 8. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacılık, yapılandırmacıığın tmel ilkeleri, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım, | |
2 | Problem, problemin özellikleri ve problem türleri ve Modelleme ekinlikleri | |
3 | Problem çözme ve modelleme becerisi ve problem çözme ve modelleme sürecinin değerlendirilmesi | |
4 | Problem çözme becerisi ve problem çözme sürecinin değerlendirilmesi | |
5 | Problem çözme ve Modelleme sürecini etkileyen faktörler | |
6 | 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
7 | 5. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
8 | 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
9 | 6. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
10 | Ara Sınav | |
11 | 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
12 | 7. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
13 | 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak | |
14 | 8. sınıf Matematik ders planı ve problem çözme/modelleme ile ilişkin kazanımlar ve bu kazanımlara ilişkin problem oluşturmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri (Mehmet YIldızlar) Matematik Öğretimi, Bursa, Ajans Matbaacılık, (Yazar: Murat ALTUN) Matematikte Problem Çözme (Alfred S. Posamentier, Stephen Krulik, Pegem)
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problemin özelliklerini sıralar. | |||||||||||||||
2 | Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar. | |||||||||||||||
3 | Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer. | |||||||||||||||
4 | İlköğretim 6. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. | |||||||||||||||
5 | İlköğretim 7. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. | |||||||||||||||
6 | İlköğretim 8. sınıf seviyesine göre matematik problemleri oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |