Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | EBB 108 | 2 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Mehmet Ali Hamedoğlu Dr. Gözde Sezen Gültekin |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA. |
Dersin İçeriği | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI, AMAÇ VE İLKELERİ, YASAL DAYANAKLARI, YÖNETİM KURAM VE SÜREÇLERİ, OKUL YÖNETİMİ, OKULA TOPLUMSAL KATILIM |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim sisteminin oluşturulması | |
2 | Eğitim sisteminin yasal temelleri | |
3 | Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | |
4 | Eğitim sisteminde öğretim kademeleri | |
5 | Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar | |
6 | Yönetim teorileri ve süreçleri | |
7 | Yönetim teorileri ve süreçleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Okulda insan kaynağın yönetimi | |
10 | Öğrenci işlerinin yönetimi | |
11 | Eğitim ve öğrenme sürecinin yönetimi | |
12 | Okul işletmesinin yönetimi | |
13 | Okul-çevre ve aile ilişkilerinin yönetimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME | |||||||||||||||
2 | OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA | |||||||||||||||
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME | |||||||||||||||
4 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA | |||||||||||||||
5 | OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |