Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi EBB 108 2 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç.Dr. Mehmet Ali Hamedoğlu

Dr.  Gözde Sezen Gültekin

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA.

Dersin İçeriği

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI, AMAÇ VE İLKELERİ, YASAL DAYANAKLARI, YÖNETİM KURAM VE SÜREÇLERİ, OKUL YÖNETİMİ, OKULA TOPLUMSAL KATILIM

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim sisteminin oluşturulması
2 Eğitim sisteminin yasal temelleri
3 Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
4 Eğitim sisteminde öğretim kademeleri
5 Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar
6 Yönetim teorileri ve süreçleri
7 Yönetim teorileri ve süreçleri
8 Ara sınav
9 Okulda insan kaynağın yönetimi
10 Öğrenci işlerinin yönetimi
11 Eğitim ve öğrenme sürecinin yönetimi
12 Okul işletmesinin yönetimi
13 Okul-çevre ve aile ilişkilerinin yönetimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları.
İLGAR, Lütfi(2005), Eğitim Yönetimi Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul.
BAŞARAN, İbrahim Ethem (2006), Türk Eğitim Sİstemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır.
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler.
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME
2 OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME
4 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
5 OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5