Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I FBE 403 7 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının, bir uygulama öğretmeni nezaretinde okulu, öğrencileri, öğretmenleri ve öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönlerini tanımasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarının okula, öğrenci ve öğretmenlik mesleğine öğretmen eğitim programının başlangıcında alışmalarını sağlamak için okul organizasyonu ve yönetimini, okulda yapılan günlük işleri, öğrencinin ve öğretmenin okuldaki günlük yaşantılarını, okul-veli ilişkisi ve işbirliğini, alan derslerini, okul ve okuldaki sorunları, öğretimde kullanılan araç ve gereçleri, sınıf yönetimi ve kontrolünü, öğretmenlik mesleğinin farklı boyutlarını gözlemleme ve rapor etmelerine dayalı bir derstir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. Anlatım,
2 Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarını açıklar. Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Okulda yapılan günlük işleri tanımlar. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Okul, veli ilişkisi ve işbirliğini gözlemler. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Okulun ihtiyaçlarını analiz eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
6 Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planı hazırlama [1] Sayfa 75
2 Yönerge ve açıklamalar [1] Sayfa 76-77
3 Soru sorma alıştırmaları [1] Sayfa 78-82
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü [1] Sayfa 83-84
5 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi [1] Sayfa 85-87
6 Ders kitaplarından yararlanma [1] Sayfa 88-89
7 Grup çalışmaları [1] Sayfa 90-93
8 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması [1] Sayfa 94-97
9 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması [1] Sayfa 94-97
10 Değerlendirme ve kayıt tutma [1] Sayfa 98-99
11 Test hazırlama, puanlama, analiz [1] Sayfa 100-101
12 Öğretimde benzetimlerden yararlanma [1] Sayfa 102-103
13 Dersi hazırlama ve etkinlikleri sıraya koyma [1] Sayfa 104-106
14 Çalışmalarının değerlendirilmesi [1] Sayfa 107-110
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Fakülte- Okul İş Birliği Kılavuzu YÖK/Dünya Bankası

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır.
2 Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarını açıklar.
3 Okulda yapılan günlük işleri tanımlar.
4 Okul, veli ilişkisi ve işbirliğini gözlemler.
5 Okulun ihtiyaçlarını analiz eder.
6 Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 262
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,48
Dersin AKTS Kredisi 10