Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç I (Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi) EBB 445 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Eğitim Bilimine Giriş

Sınıf Yönetimi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde Sezen Gültekin

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA.

Dersin İçeriği

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI, AMAÇ VE İLKELERİ, YASAL DAYANAKLARI, YÖNETİM KURAM VE SÜREÇLERİ, OKUL YÖNETİMİ, OKULA TOPLUMSAL KATILIM

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME
2 OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME
4 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
5 OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ
2 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU
4 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI
5 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR
6 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR
7 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR
8 EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ
9 YÖNETİM SÜREÇLERİ
10 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ
11 İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ
12 EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ
13 DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ
14 OKULA TOPLUMSAL KATILIM
Kaynaklar
Ders Notu

Titrek, O . Uzaktan Eğitim Ders Notları

Ders Kaynakları

Başaran, İ.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara.
Erdoğan, İ. (2002).Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. Sorunlar ve Çözümler. Sistem Yayıncılık.
Akçay, C. (2007). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık
Karslı, M.D. (2006). Etkili Okul Yöneticiliği, Morpa Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİNİ SÖYLEME
2 OKUL YÖNETİMİ VE YÖNETİM SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISINI ANLATABİLME
4 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN, İNSAN KAYNAKLARININ, EĞİTİM PROGRAMININ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
5 OKULA TOPLUMSAL KATILIMIN ÖNEMİ VE YAPILABİLECEKLER HAKKINDA ÖNGÖRÜ SAĞLAMA
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 12 12
Kısa Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5