Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç II (Türk Eğitim Tarihi) | FBE 449 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim tarihimizdeki önemli gelişmeleri ve kişileri dönemsel olarak incelemektir. |
Dersin İçeriği | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi (Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar); İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Karahanlılar, Selçuklular ve Osmanlı Devleti), Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitim sistemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlk müslüman Türk devletlerinde eğitimin genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Osmanlı eğitim sistemini dönemlere göre inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kurtluş Savaşı dönemi eğitim hareketlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Cumhuriyet dönemi program geliştirme çalışmalarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Eğitim tarihimizde önemli yer tutan kişileri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi (Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar) | |
2 | İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Karahanlılar) | |
3 | İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Selçuklular ve Anadolu Beylikleri) | |
4 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1299-1776) | |
5 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1776-1839) | |
6 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1776-1908) | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1908-1918) | |
9 | Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922) | |
10 | Cumhuriyet Dönemi (Tevhidi Tedrisat Kanunu) | |
11 | Cumhuriyet Dönemi (1923-1938) | |
12 | Cumhuriyet Dönemi (1938-1950) | |
13 | Cumhuriyet Dönemi (1950´den günümüze) | |
14 | Cumhuriyet Dönemi (Program geliştirme çalışmaları) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Akyüz, Y. (2010). Türk ğitim Tarihi. Ankara: PegemA. |
Ders Kaynakları |
Tutkun, Ö. F. (2012). Okul. Yaşam Boyu Eğitim Dergisi, 1, 1, 4-8.
Yahya Akyüz (1999). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Alfa Basım. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | ||||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitim sistemlerini tanır. | |||||||||||||||
2 | İlk müslüman Türk devletlerinde eğitimin genel özelliklerini bilir. | |||||||||||||||
3 | Osmanlı eğitim sistemini dönemlere göre inceler. | |||||||||||||||
4 | Kurtluş Savaşı dönemi eğitim hareketlerini bilir. | |||||||||||||||
5 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemini tanır. | |||||||||||||||
6 | Cumhuriyet dönemi program geliştirme çalışmalarını tanır. | |||||||||||||||
7 | Eğitim tarihimizde önemli yer tutan kişileri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |