Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seçı:Teknik Kimya | FBE 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimya sanayinde, kimyasal proseslerin endüstriyel uygulamalarını öğretmek. Çalışma alanına yönelik olarak öğrencilerimize temel bilgileri sunmak ve endüstride araştırma geliştirme faaliyetleri ve kalite kontrol işlemleri ile ilgili bir alt yapı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Kimya endüstrisi, Endüstriyel hammaddeler, Seramik ve cam endüstrisi, Çimento ve İnorganik Bağlayıcılar, Şeker Endüstrisi, Gıda ve Gıda katkıları Endüstrisi, Tarım kimyasalları Endüstrisi, Sabun ve Deterjan Endüstrisi, Yakıtlar ve Enerji, Petrol ve Petrokimya Endüstrisi, Atık maddelerin geri dönüşüm işlemleri ve tekrar kullanim ornekleri, plastik endüstrisi, demir çelik endüstrisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal prosesler de temel kuralları tanımlar ve uygular. | Anlatım, | |
2 | Su teknolojisi ile ilgili kavramları ifade eder ve su arıtma basamaklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Endüstriyel hammaddeleri sınıflandırır, kavramlarını açıklar, faydasını ve zararlarını yorumlar, elde edilme yöntemlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Gıda maddelerinin üretimini, üretimdeki basamakları sınıflandırır ve üretim yöntemini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Tarım alanlarında kullanılan kimyasal maddeleri listeler ve zararlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Temizlik maddelerini sınıflandırır, kullanım amaçlarının sağlık açısından önemini ifade eder ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır, yararlarını ve zararlarını ayırt eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
8 | Endüstriyel maddelerin üretiminde ve tüketiminde ortaya çıkan yeni gelişmeleri nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimya endüstrisi, temel kimyasal prosesler, endüstriyel hammedeler | |
2 | Su teknolojisi ve Su arıtma prosesi | [2] |
3 | Cam ve seramik endüstrisi | [2] |
4 | Çimento endüstrisi | [2] |
5 | Şeker endüstrisi | [2] |
6 | Gıda maddeleri: Sıvı ve Katı yağlar | [2] |
7 | Tarımda kullanılan kimyasal maddeler | [2] |
8 | Sabun ve deterjanlar | [2] |
9 | Yakıtlar ve enerji | [2] |
10 | Kâğıt endüstrisi | [2] |
11 | Petrol üretimi, rafinasyonu ve petrokimyasal maddeler | [2] |
12 | Atık maddelerin geri dönüşüm işlemi | [2] |
13 | Plastik endüstrisi | [2] |
14 | Demir çelik endüstrisi | [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Kimyasal Proses Endüstriler 2 (Yazanlar: R.Norris Shreve, Josepha A. Brink, JR. Çeviren: A.İhsan ÇATALTAŞ) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal prosesler de temel kuralları tanımlar ve uygular. | |||||||||||||||
2 | Su teknolojisi ile ilgili kavramları ifade eder ve su arıtma basamaklarını sınıflandırır. | |||||||||||||||
3 | Endüstriyel hammaddeleri sınıflandırır, kavramlarını açıklar, faydasını ve zararlarını yorumlar, elde edilme yöntemlerini karşılaştırır. | |||||||||||||||
4 | Gıda maddelerinin üretimini, üretimdeki basamakları sınıflandırır ve üretim yöntemini tartışır. | |||||||||||||||
5 | Tarım alanlarında kullanılan kimyasal maddeleri listeler ve zararlarını ifade eder. | |||||||||||||||
6 | Temizlik maddelerini sınıflandırır, kullanım amaçlarının sağlık açısından önemini ifade eder ve uygular. | |||||||||||||||
7 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır, yararlarını ve zararlarını ayırt eder. | |||||||||||||||
8 | Endüstriyel maddelerin üretiminde ve tüketiminde ortaya çıkan yeni gelişmeleri nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |