Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seçı:Laboratuar Tekniği | FBE 437 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Laboratuarın kullanım amacını ve anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek amacıyla teorik bilgilerin deneylerle desteklenmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Fen öğretiminde laboratuarın önemi, laboratuar güvenliği, Deney çeşitleri, Deney çalışma yaprağı hazırlama, Deney için amaç ve kazanım belirleme, Deney araç-gereci belirleme, Deney yapma ve veri toplama süreci, Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuarın kapsamı ve amacını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Laboratuar kullanımında gerekli temel becerileri açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Anlamlı öğrenmede deneyin önemini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Deney çalışma yaprağı geliştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Deney için amaç ve kazanımları belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Deney sonuçlarını tartışır ve yargıya varma sürecini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen öğretiminde laboratuarın önemi | [1] |
2 | Laboratuar güvenliği | [1] |
3 | Temel işlemler: Cam malzemenin deney için hazırlanması | [1] |
4 | Ölçme işlemleri | [1] |
5 | Isıtma işlemleri | [1] |
6 | Faz dönüşümleri | [1] |
7 | Çöktürme ve süzme | [1] |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kristallendirme | [1] |
10 | Deney çalışma yaprağı hazırlama | [2] |
11 | Deney için amaç ve kazanım belirleme | [2] |
12 | Deney araç-gereci belirleme | [2] |
13 | Deney yapma ve veri toplama süreci | [2] |
14 | Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci | [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Güler, Hülya, Saraydın Dursun ve Ulusoy, Ulvi. “Genel Kimya Laboratuarı” Hatipoğlu Basım ve Yayım, 1999, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuarın kapsamı ve amacını açıklar. | |||||||||||||||
2 | Laboratuar kullanımında gerekli temel becerileri açıklar. | |||||||||||||||
3 | Anlamlı öğrenmede deneyin önemini tartışır. | |||||||||||||||
4 | Deney çalışma yaprağı geliştirir. | |||||||||||||||
5 | Deney için amaç ve kazanımları belirler. | |||||||||||||||
6 | Deney sonuçlarını tartışır ve yargıya varma sürecini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 5 | 8 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |