Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | FBE 302 | 6 | 3 + 2 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Özel Öğretim Yöntemleri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan konulara yönelik ders planı hazırlamak için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen ve teknoloji öğretim programını inceler ve programdaki yer alan yöntem teknikleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Programın öğrenme alanları altında yer alan kazanımları tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yapılandırmacı modele (5 E modeli) uygun bir ders planı tasarlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Yapılandırmacı modele (5 E modeli) uygun hazırladığı ders planı uygular (Mikro öğretim gerçekleştirir). | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
5 | Alan bilgisi, mesleki beceri ve öz yeterliliği açısından kendisini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kendinin ve akranlarının mesleki yeterliliğini geliştirmek için öneriler getirir. | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
7 | Fen öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir ve bunları akranları ile paylaşır. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir fen bilimleri öğretmenininde bulunması gereken nitelikler | Kaynak kitaplardan, makalelerden ve internetten araştırma |
2 | 5 E öğretim modeli, yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders planı örneklerinin incelenmesi | Kaynak kitaplardan, makalelerden ve internetten araştırma |
3 | Özel öğretim I dersinin öğrenme çıktılarının hatırlatılması, Fen Bilimleri öğretim programından kazanımların öğrencilere dağıtımı | Kaynak kitaplardan, makalelerden ve internetten araştırma |
4 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
5 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
6 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
7 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
8 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
11 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
12 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
13 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri | [1] Program kılavuzundan mikro öğretimin yapılacağı konunun incelenmesi, internet erişim adresi: www.meb.gov.tr |
14 | Genel değerlendirme ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen ve teknoloji öğretim programını inceler ve programdaki yer alan yöntem teknikleri tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Programın öğrenme alanları altında yer alan kazanımları tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Yapılandırmacı modele (5 E modeli) uygun bir ders planı tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Yapılandırmacı modele (5 E modeli) uygun hazırladığı ders planı uygular (Mikro öğretim gerçekleştirir). | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Alan bilgisi, mesleki beceri ve öz yeterliliği açısından kendisini değerlendirir. | |||||||||||||||
6 | Kendinin ve akranlarının mesleki yeterliliğini geliştirmek için öneriler getirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
7 | Fen öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir ve bunları akranları ile paylaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |