Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya II | FBE 104 | 2 | 5 + 2 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyanın temel konularında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Kimyasal denge, kimyasal kinetik, elektrokimya, çözünürlük ve asit-baz reaksiyonları konularının öğretilmesi ve bunlarla ilgili sayısal uygulamaların gerçekleştirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonların kinetiğini tanımlar ve yorumlar, | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kimyasal dengenin temel ilkelerini anlatır, dengeye etki eden faktörleri yorumlar, | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Asit-baz tanımlarını açıklar, | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörleri yorumlar, | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Elektrokimya, elektroliz olaylarını ve pillerin çalışma prensiplerini karşılaştırır. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi | [1], [3], [4] |
2 | Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi | [1], [3], [4] |
3 | Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler | [1], [3], [4] |
4 | Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler | [1], [3], [4] |
5 | Asitler ve Bazlar: Arrhenius kavramı, Brönsted-Lowry kavramı | [1], [3] |
6 | Kuvvetli ve zayıf asit-bazlar , pH hesaplamaları | [1], [5] |
7 | Tampon çözeltiler, asit-baz reaksiyonları ve hidroliz | [1], [5] |
8 | Ara sınav | |
9 | Çözünürlük | [1], [4] |
10 | Kompleks iyon dengeleri, çözünürlük çarpımı sabiti | [1], [2], [4] |
11 | Çökelme reaksiyonları | [1], [2], [4] |
12 | Çökelme reaksiyonları | [1], [2], [4] |
13 | Elektrokimya: Pil | [1], [4] |
14 | Elektrokimya: Elektroliz | [1], [4] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Atabek Yiğit, Elif; “Genel Kimya II Ders Notları”, www.sakarya.edu.tr/~eatabek sitesinden indirilebilir. |
Ders Kaynakları | [2] Sevinç, Vahdettin; Aydın, Ali Osman; Şengil, İ.Ayhan; “Temel Kimya”, Aşiyan Yayınları, Adapazarı, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonların kinetiğini tanımlar ve yorumlar, | |||||||||||||||
2 | Kimyasal dengenin temel ilkelerini anlatır, dengeye etki eden faktörleri yorumlar, | |||||||||||||||
3 | Asit-baz tanımlarını açıklar, | |||||||||||||||
4 | Çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörleri yorumlar, | |||||||||||||||
5 | Elektrokimya, elektroliz olaylarını ve pillerin çalışma prensiplerini karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 7 | 6 | 42 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |