Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi EBB 202 4 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Eğitim Bilimine Giriş

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Gözde SEZEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sınıf içinde zaman yönetimini uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Kaynakların ilgili bölümleri
2 SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ Kaynakların ilgili bölümleri
3 SINIF İÇİ İLETİŞİM Kaynakların ilgili bölümleri
4 SINIFTA MOTİVASYON Kaynakların ilgili bölümleri
5 DİSİPLİN MODELLERİ Kaynakların ilgili bölümleri
6 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
7 SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
8 ARA SINAV
9 SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
10 SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA Kaynakların ilgili bölümleri
11 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
12 OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ Kaynakların ilgili bölümleri
13 ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
14 FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Ders Notu

Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı

Ders Kaynakları

Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık

Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Şişman, Mehmet (2006) Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Erdem, Münire (2005) Sınıf Yönetimi, İstanbul: Epsilon Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır
3 Sınıf içinde zaman yönetimini uygular
4 Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar
5 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar
6 Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 8 16
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5