Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri EBB 201 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMEL KAVRAMLARINI KARŞILAŞTIRIR, EĞİTİM PROGRAMLARINI VE DERS PLANLARINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİÖĞRENİR VE ÇEŞİTLİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ, SINIFTA KULLANACAKLARI METOD VE STRATEJİLERİ BİLİR.

Dersin İçeriği

EĞİTİM PROGRAMINI PLANLAMA VE GELİŞTİRME, PROGRAM DEĞERLENDİRME, YENİ TÜRK EĞİTİM PROGRAMI, ÖĞRENME STRATEJİLERİ, METODLARI VE TEKNİKLERİ

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
3 DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
6 TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
7 METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ Eğitim Programları ile ilgili kavramlar yazılı olarak teslim edilecek.
2 EĞİTİM PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR? Eğitim Programının nasıl hazırlandığı yazılı olarak teslim edilecek.
3 EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI Öğretmenler tarafından yapılan planlar, araştırılacak, örnekleri derse getirilecek.
4 EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRMESİ Eğitim Programlarının nasıl değerlendirildiği yazılı olarak teslim edilecek.
5 ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ Öğrenme ve öğretme stratejileri yazılı olarak teslim edilecek.
6 ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ Modeller yazılı olarak teslim edilecek
7 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ Öğrenmenin genel ilkeleri yazılı olarak teslim edilecek.
8 BAŞLICA ÖĞRETME ?ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Öğrenme öğretme yaklaşımları kısaca yazılı olarak teslim edilecek.
9 ARA SINAV
10 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Öğretim yöntem ve tekliklerden geleneksel olanlar yazılı olarak teslim edilecek.
11 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri yazılı olarak teslim edilecek.
12 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Öğretim Yöntem ve Tekniklerin genel bir değerlendirmesi yazılı olarak teslim edilecek.
13 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI Öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar yazılı olarak teslim edilecek.
14 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI İyi örnekler yazılı olarak teslim edilecek
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Çelenk,S.  (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
[2] Sönmez, V. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Anı Yayıncılık
[3] Erginer, E. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Pegem Akademi, Ankara.

[4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Asos Yayinevi

………….

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR
2 EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR
3 DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR
4 PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR
5 TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR
6 TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR
7 METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5