Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
20. Yüzyıl Çağdaş Sanat Akımları SRM 307 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. BURAK DELİER
Dersi Verenler Doç. BURAK DELİER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

20. Yüzyıl çağdaş sanatını tanımak

Dersin İçeriği

Çağdaş ve Avangard Sanat Akımları, İzlenimcilik, Gerçekçilik, Kübizm, Gerçeküstücülük, Dada: Cabaret Voltaire, Hugo Ball, Marcel Duchamp, Hazır Nesne, Fluxus, Joseph Beuys, Pop Art, Kaaramsal Sanat: Joseph Kosuth, Robert Barry; Douglas Huebler, Dan Graham, Kurumsal Eleştiri: Hans Haacke, Marcel Broodthears, Andrea Fraser, Arte Povera, Performans Sanatı, Arazi Sanatı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
2 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. Tartışma, Örnek Olay, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağdaş ve Avandard kavramlarına giriş
2 İzlenimcilik ve Gerçekçilik
3 Kübizm ve Gerçeküstücülük
4 Dada ve Marcel Duchamp'a Giriş
5 Marcel Duchamp: Hazır Nesne
6 Fluxus ve Joseph Beuys
7 Pop Art
8 Ara Sınav
9 Kuzey Amerika Kavramsal Sanatı
10 Kurumsal Eleştiri
11 Arte Povera
12 Performans Sanatı
13 Arazi Sanatı
14 Ders Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

"Conceptual Art", Peter Osborne, Phaidon, 2011; "20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar" Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008;  "Arte Povera", Carolyn Christov-Bakargiev, 2005;  "Pop", mark Francis & Hal Foster, Phaidon, 2005; "The Artist's Body" Tracey Warr & Amelia Jones, Phaidon, 2002; "Robert Smithsson: The Collected Writings" Edit.: Jack Flam, University of California Press, 1996

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır.
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. X
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. 5 4 5 4 3 3 3 4 3 2
2 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. 5 4 5 1 3 3 4 4 4 0
3 Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. 5 5 5 1 4 2 0 5 4 0
4 Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. 5 5 4 0 3 3 4 4 5 0
5 Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. 5 5 5 1 4 3 3 4 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,2
dersAKTSKredisi 3