Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Çağdaş Sanat Akımları | SRM 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | 20. Yüzyıl çağdaş sanatını tanımak |
Dersin İçeriği | Çağdaş ve Avangard Sanat Akımları, İzlenimcilik, Gerçekçilik, Kübizm, Gerçeküstücülük, Dada: Cabaret Voltaire, Hugo Ball, Marcel Duchamp, Hazır Nesne, Fluxus, Joseph Beuys, Pop Art, Kaaramsal Sanat: Joseph Kosuth, Robert Barry; Douglas Huebler, Dan Graham, Kurumsal Eleştiri: Hans Haacke, Marcel Broodthears, Andrea Fraser, Arte Povera, Performans Sanatı, Arazi Sanatı |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş ve Avandard kavramlarına giriş | |
2 | İzlenimcilik ve Gerçekçilik | |
3 | Kübizm ve Gerçeküstücülük | |
4 | Dada ve Marcel Duchamp'a Giriş | |
5 | Marcel Duchamp: Hazır Nesne | |
6 | Fluxus ve Joseph Beuys | |
7 | Pop Art | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuzey Amerika Kavramsal Sanatı | |
10 | Kurumsal Eleştiri | |
11 | Arte Povera | |
12 | Performans Sanatı | |
13 | Arazi Sanatı | |
14 | Ders Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Conceptual Art", Peter Osborne, Phaidon, 2011; "20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar" Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008; "Arte Povera", Carolyn Christov-Bakargiev, 2005; "Pop", mark Francis & Hal Foster, Phaidon, 2005; "The Artist's Body" Tracey Warr & Amelia Jones, Phaidon, 2002; "Robert Smithsson: The Collected Writings" Edit.: Jack Flam, University of California Press, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | |
2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | |
3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | |
4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | 5 | 5 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 | |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |