Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sır ve Pişirim Uygulamaları I | SRM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik şekillendirme aşamasında kullanılan çamurların hesaplanması, hazırlanması ve uygulanması öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Seramik hammaddelerin formülleri, yapısı, özellikleri ve mol ağırlıkları.Çamur çeşitlerinin sınıflandırılması.Kimyasal analiz. Kimyasal analizden rasyonel analize geçiş.Rasyonel analizden çamur reçetesinin hesaplanması. Rasyonel analizden hammaddenin kimyasal formülünün ve formül ağırlığının bulunması. Su ve elektrolit oranı hesabı. Seramik çamurlarına yapılan testler bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.Uygulama için bir çamur çeşidinin belirlenmesi. Belirlenen çamur çeşidi üzerinde teorik araştırmaların yapılması. Teorik araştırmaların neticesinde hazırlanacak çamur için kullanılacak hammaddelerin %’de oranlarının belirlenmesi. 2000 gr. Üzerinden çamur reçetelerinin hesaplanması. Çamur reçetelerinin hesaplanması. Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. Yapılan çalışmaların rapor haline getirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm çamur çeşitlerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Seramik çamuru hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir çamur reçetesi oluşturur. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini yönetir.. | Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Seramik çamurlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı yapılarda deneyler yapar. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Tüm deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik hammaddelerin formülleri, yapısı, özellikleri ve mol ağırlıkları. Kimyasal Analiz. | |
2 | Kimyasal analizden rasyonel analize geçiş. Rasyonel analizden çamur reçetesinin hesaplanması. | |
3 | Su ve elektrolit oranı hesabı. Seramik çamurlarına yapılan testler. | |
4 | Çamur çeşitlerinin sınıflandırılması. | |
5 | Çamur hazırlama aşamalarının teorik olarak anlatılması. | |
6 | Uygulama aşaması için, bir çamur çeşidinin belirlenmesi. Belirlenen çamur çeşidi üzerinde teorik araştırmaların yapılması. | |
7 | Teorik araştırmalar neticesinde, hazırlanacak çamur için kullanılacak hammaddelerin %’de oranlarının belirlenmesi. | |
8 | 2000 gr. Üzerinden çamur reçetelerin hesaplanması. | |
9 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda çamur hazırlama aşamasının başlaması. | |
10 | Çamur hazırlama aşaması. | |
11 | Çamur hazırlama aşaması. | |
12 | Hazırlanan çamurların şekillendirilmesi ve pişirilmesi. | |
13 | Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. | |
14 | Hazırlanan çamurlara çeşitli test ve deneylerin yapılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm çamur çeşitlerini ve özelliklerini tanımlar. | ||||||||||
2 | Seramik çamuru hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer. | ||||||||||
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir çamur reçetesi oluşturur. | ||||||||||
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini yönetir.. | ||||||||||
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | ||||||||||
6 | Seramik çamurlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı yapılarda deneyler yapar. | ||||||||||
7 | Tüm deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |