Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Teknik Resim Perspektif | SRM 106 | 2 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | VAR (Teknik Resim ve Perspektif) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tasarlamış oldukları modellerin teknik resimlerini problemsiz çizebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çaydanlık, vazo gibi seramik formlarının teknik ve perspektif açısından yapılması garaken tüm çizim teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Tek odaklı ve iki odaklı perspektif resmin genel ilkeleri) ve perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi) | |
2 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
3 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
4 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
5 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken *1. Kısa Sınav*) | |
6 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
7 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
8 | Dönem içi sınav *Arasınav* | |
9 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
10 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
11 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
12 | Tek ve iki odaklı perspektif araştırması (Kompozisyon * 2. Kısa Sınav *) | |
13 | Geometrik şekillerin perspektifi * Ödev * | |
14 | Geometrik şekillerin perspektifi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yayınları, İstanbul HOTAN Harbi, Mimari Perspektif ve Gölge, 1993, Yem Yayınları, İstanbul ŞEN İ. Zeki – ÖZÇİLİNGİR Nail, Temel Teknik Resim, 1990, D.K Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | 5 | |||||||||
2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | 5 | |||||||||
3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | 5 | |||||||||
4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | 5 | |||||||||
5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | 5 | |||||||||
6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |