Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları I RSM 333 5 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kavram, bağlam ve içerik tasarımına öncelik veren proje üretim süreci sonucunda, günlük kullanım nesnelerinin sanatsal birer araca ve ifade biçimine dönüştüğü kolektif veya bireysel sanatsal projeler oluşturmak.
Dersin İçeriği Her hafta sanat tarihinden ve çağdaş sanattan örnekler analiz edilir. Günlük kullanım nesneleri, önerilen konsept doğrultusunda yeni bağlamlarda sanatsal, kültürel, düşünsel duruşlarıyla bir bütün olarak oluşturulur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günlük kullanım nesneleri karşısında özne
2 Proje
3 Mekan ve nesne ilişkisi
4 Proje
5 Mekansallaşan sanat yapıtı içerinde nesne olarak izleyici
6 Proje
7 Yapıtlar üzerine tartışma
8 Yapıtlar üzerine tartışma
9 Proje
10 Yapıtlar üzerine tartışma
11 Yapıtlar üzerine tartışma
12 Proje
13 Yapıtlar üzerine tartışma
14 Yapıtlar üzerine tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar.
2 Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür.
3 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir.
4 Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer.
5 Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
2. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 1 1
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4