Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları II | RSM 334 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hazır yapım ve endüstri ürünü nesnelerin çağdaş sanatta yer alma biçimlerinin yapıt merkezli olarak analiz edilmesi. |
Dersin İçeriği | 16.yy´da nesnenin sanat yapıtına konu olmasıyla birlikte günlük yaşam ve bu yaşamın nesneleri yapıtlara konu olmuştur. POst-ikonoklast bir anlatım biçimi olarak değerlendirilebilecek olan bu betimlemeler, 20.yy´da betimlemenin yerini tekrar ve çoğaltımla birlikte nesnenin bizzat kendisine bırakmıştır. Günlük kullanım nesneleriyle oluşturulan yapıtlar beraberinde kendilerine dair estetik ve etik argümaları da getirmiştir. Ders 16.yy´dan günümüz sanatına kadar nesnenin sanat yapıtı içerisindeki serüvenini irdeleyecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüz sanatının dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çağdaş sanat yapıtlarını bu yapıtların üretim süreçleri içerisinde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Gündelik nesnelerle oluşturulan sanat yapıtlarını plastik değerleriyle analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Nesneyi yapıtın bir parçası olarak ve bir sanat gereci olarak yeniden değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çağı gerekliliklerinin sanat yapıtındaki iz düşümünü kendi bağlamları içinde analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sanat piyasası içerisinde sanatçının karşı karşıya olduğu sorunsallar hakkında fikir yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik sanarlara etkisi açısından nesne kavramının kısa tarihçesi | |
2 | İlkçağ sanatında nesne ve soyutlama / Proje | |
3 | İkonoklazma / Proje | |
4 | Ortaçağ´da nesne, görüntü ve gerçeklik problemi/ Proje | |
5 | Değerlendirme/ Proje | |
6 | Rönesans´ta nesnenin insan türü karşısındaki yeri/ Proje | |
7 | 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje | |
8 | 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje | |
9 | Proje Değerlendirme | |
10 | Modern sanatta nesne ve özne diyalektiği/ Proje | |
11 | Popüler kültür ve nesne fetişizmi/ Proje | |
12 | Popüler kültür ve nesneleşen özne/ Proje | |
13 | Proje Değerlendirme | |
14 | Projelerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günümüz sanatının dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
2 | Çağdaş sanat yapıtlarını bu yapıtların üretim süreçleri içerisinde değerlendirebilir. | |||||
3 | Gündelik nesnelerle oluşturulan sanat yapıtlarını plastik değerleriyle analiz edebilir. | |||||
4 | Nesneyi yapıtın bir parçası olarak ve bir sanat gereci olarak yeniden değerlendirebilir. | |||||
5 | Çağı gerekliliklerinin sanat yapıtındaki iz düşümünü kendi bağlamları içinde analiz edebilir. | |||||
6 | Sanat piyasası içerisinde sanatçının karşı karşıya olduğu sorunsallar hakkında fikir yürütebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |