Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Fotoğraf Teknikleri | RSM 422 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital fotoğrafın uygulama alanları ve fotoğrafik kompozisyon bilgilerinin aktarılması. |
Dersin İçeriği | Fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerini kavraması amaçlanmaktadır. Dijital görüntüleme tekniklerini kavraması ve dijital ortama uygun şekilde hazırlayabilmesi öğretilir. Temel dijital görüntü işleme tekniklerini öğrenerek, bilgisayar ortamında yaratıcı şekilde kullanması teşvik edilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğraf tarihinin teknik, estetik ve işlevsel alanda öne çıkan yönleriyle incelenmesi. | |
2 | Fotoğraf makinelerinin yapısı ve türlerinin incelenmesi. | |
3 | Objektif türleri ve etkilerinin karşılaştırılması. | |
4 | Diyafram, enstantane ve ASA/ISO değerlerinin incelenmesi. | |
5 | Alan derinliği ve hız-hareket etkisinin uygulaması. | |
6 | Kelvin derecesi ve beyaz dengesinin incelenmesi. | |
7 | Dijital fotoğraf tarihinin incelenmesi. | |
8 | Dijital Fotoğraf makinası tiplerinin sınıflandırılması ve aralarındaki farklar. | |
9 | Megapiksel, çözünürlük, DPI kavramları ve temel dijital görüntü kavramlarının incelenmesi. | |
10 | Dijital görüntü işlemenin temel kavramları ve uygulaması. | |
11 | Ham görüntü formatı çekimi ve bilgisayarda işlenmesi. | |
12 | Fotoğrafta kompozisyon öğeleri: Odak Noktası, Altın Oran, Doku, ritim, denge, zıtlık, kadraj. | |
13 | Dijital fotoğrafın getirdiği yeniliklerin ve örneklerin incelenmesi. | |
14 | Belirlenen bir konu hakkında dijital fotoğraf çalışması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dr. Özer Kanburoğlu - Temel Fotoğraf Bilgisi İstanbul: İÜ İletişim Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 ISBN:975-404- 609-X; Aydemir Gökgöz Bütün Yönleriyle Fotoğrafçılık B /W Renkli - Odak Yayınları 1985; Dr .Özer Kanburoğlu Adan Zye Fotoğraf- İstanbul: Say Yayınları 2004 ISBN:975-468- 459-6; Prof. Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon- İstanbul:Fotografevi Yayınları. 2006 ISBN:975-98089- 7-8; Prof. Güler Ertan Fotoğraf Terimleri Sözlüğü İstanbul:AFA Yayınları 1994 ISBN:975-414- 218-1 ; GENİŞ AÇI Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISNB:1302-275X; İZ Fotoğraf Sanatı Dergisi- Yaygın Süreli Yayın ISBN:1306-2492; FOTOĞRAF DERGİSİ - Yaygın Süreli Yayın ISBN:1301-7586 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital görüntüyü iletişim aracı olarak kullanabilir. | |||||
2 | Yeni dijital fotoğraf tekniklerini yorumlayabilir. | |||||
3 | Bilgisayar ortamında dijital görüntü işleyebilir. | |||||
4 | Temel bilgisayar becerilerini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |