Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sanat Yorumu RSM 409 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. ONUR KARAALİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş sanat olgularını, olaylarını tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Modernizm-postmodernizm sürecinde değerlendirilen sanat hareketleri ve akımlarının, çağdaş sanat olaylarının felsefi, sosyolojik ve siyasal etmenlerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve tartışılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gösterip Yaptırma,
2 Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders planı ve konularla ilgili bilgilendirme.
2 Yorumun sınırlarını çizmek: görmek-bakmak-anlamak-bilmek-yorumlamak.
3 Çağdaş sanatı yorumlamak için yöntem önerileri. Kuramcılar ve yapıtlarına giriş.
4 Adorno´nun Kültür endüstrisi kuramı
5 İstanbul Bienali gezisi.
6 İstanbul Bienali’nin projelendirilmesi.
7 Guy Debord´un gösteri toplumu kuramı.
8 Postmodernizm. Jean Baudrillard´ın Simülakr ve Simülasyon kuramı; 1980´ler sanatı.
9 "Resmin sonu" tartışması ve sanat ortamının dönüşümü.
10 Ara Sınav
11 Nicolas Bourriaud’nun İlişkisel Estetik kuramı
12 1990´lar sanatı. Göç-kimlik-politika ve sanat.
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İstanbul Bienali Kataloğu
Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, Theodor W. Adorno, İletişim Yayınevi
Gösteri Toplumu, Guy Debord, Ayrıntı Yayınları
İlişkisel Estetik, Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları
Sanatın Sonundan Sonra, Arthur C. Danto, Ayrıntı Yayınları
Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yayınları
Sanatın Sonu, Donald Kuspit, Metis Yayınları
Gerçeğin Geri Dönüşü, Hal Foster, Ayrıntı Yayınları
Sanat Komplosu, Jean Baudrillard, İletişim Yayınevi
Sanatta Anlamın Görüntüsü, Richard Leppert, Ayrıntı Yayınları
Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood,
Küre Yayınları
Küreselleşen İstanbul´da Bienal Kentsel Değişim ve Festivalizm, Sibel Yardımcı, İletişim Yayınevi
Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi
Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Ali Artun, İletişim Yayınevi
Simülakrlar ve Simülasyon, Jean Baudrillard, Doğu Batı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
1. Performans Görevi (Seminer) 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 2 1 2
Ödev 2 1 2
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Proje / Tasarım 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 239
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,56
Dersin AKTS Kredisi 5