Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kolaj - Asamblaj -II | RSM 318 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel malzemenin dışında üçboyutlu malzeme kullanımı ve sanat tarihindeki benzer süreçlerle ilişkilendirilmesi |
Dersin İçeriği | Kolaj ve Asamblaj sanatını sanat tarihindeki örneklerle ilişkilendirerek deneyimlemek , farklı malzeme kullanımı ile sanatsal bir dil oluşturmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğadan soyutlayarak , geometrik elemanlarla kompozisyon yapabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Farklı materyallerin ve nesnelerin karşıt ilişkilerinden kurgu ve kompozisyon oluşturarak, üç boyutlu tasarım yapabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Soyut geometrik kurgu ve kompozisyon ile güncel kullanım nesnelerini birlikte düşünebilme ve kurgulama becerisi kazanabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Renk-ton- form ilişkisi, renklerin farklı derinlik etkilerini soyut kompozisyonda kullanabilir | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Simetrik kompozisyon ve kurgu, dizgesel elemanlarla eş zamanlılık oluşturma, kompozisyonda zaman ögesini kavrayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Gündelik nesnenin plastik bir eleman olarak kullanımı ile kazandığı anlamlar ve oluşan çağrışımlı dili, içerik-biçim ilişkisi bağlamında deneyimleyebilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğadan soyutlama süreci Mondrian vb. ressamların yapıtları araclığı ile ve soyut kompozisyonun temel elemanları görsel sunum ile anlatılacak | |
2 | Doğadan soyutlama ve soyut geometrik elemanlara dönüştürerek kompozisyon oluşturma konusu karakalem desen ile çalışılacak . | |
3 | Uygulama | |
4 | Ara Sınav | |
5 | Soyut geometrik elemanlarla kompozisyon konusu kolaj tekniği ile çalışılacak | |
6 | Soyut geometrik elemanlarla kompozisyon konusu kolaj tekniği ile çalışılacak | |
7 | Uygulama | |
8 | Vize | |
9 | Belirlenmiş bir tema çerçevesinde farklı materyallerle asamblaj çalışması için ön tasarım ve eskiz yapma | |
10 | Asamblaj uygulaması | |
11 | Asamblaj uygulaması | |
12 | Asamblaj uygulaması | |
13 | Proje sunum + powerpoint sunum | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanatta Devrim ,Nazan Mazhar İpşiroğlu , Texts about Bauhaus, Suprematism, Constructuvism. Artists: Documents and books about Mondrian, Malevic, Kandinsky,Paul Klee, Teo Van Doesburg. Texts about Walter Gropius, Le Corbisier. Kurt Switchzer, Tristan Tzara, Pablo Picasso,Jorge Braque vd. Cubist Painters from Europe, Marchel Duchamp and American Art, Linchestein, Roshenberg and Turkish Artists as Özdemir Altan, Kadri Özayten, Balkan Naciİslimyeli. Erim Bayrı. Sculpture Artists, constructuvist artists, Louise Nevelson, Macianus,Joseph Beuys |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğadan soyutlayarak , geometrik elemanlarla kompozisyon yapabilir. | |||||
2 | Farklı materyallerin ve nesnelerin karşıt ilişkilerinden kurgu ve kompozisyon oluşturarak, üç boyutlu tasarım yapabilir. | |||||
3 | Soyut geometrik kurgu ve kompozisyon ile güncel kullanım nesnelerini birlikte düşünebilme ve kurgulama becerisi kazanabilir. | |||||
4 | Renk-ton- form ilişkisi, renklerin farklı derinlik etkilerini soyut kompozisyonda kullanabilir | |||||
5 | Simetrik kompozisyon ve kurgu, dizgesel elemanlarla eş zamanlılık oluşturma, kompozisyonda zaman ögesini kavrayabilir. | |||||
6 | Gündelik nesnenin plastik bir eleman olarak kullanımı ile kazandığı anlamlar ve oluşan çağrışımlı dili, içerik-biçim ilişkisi bağlamında deneyimleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |