Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Resim Atölyesi) | RSM 403 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düşünsel ve kavramsal çerçevesi doğrultuda belirlenen sanatsal proje önermek uygulamak |
Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi düşünsel yapısını sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda gerçekleştirmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
2 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
3 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
4 | Çalışma Değerlendirmesi | |
5 | Öğrenci çalışma alanına dair kaynak ve referans sanatçısı belirler ve literatür taraması yapar | |
6 | Öğrenci kendi çalışmasına yönelik projelendirme yapar eskiz ve uygulama üretir | |
7 | Öğrenci kendi çalışmasına yönelik projelendirme yapar eskiz ve uygulama üretir | |
8 | Çalışma Değerlendirmesi | |
9 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
10 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
11 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
12 | Çalışma Değerlendirmesi | |
13 | Projenin kavramsal çerçevesinin ve uygulamasının sunumu | |
14 | Çalışma Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrencinin Referans Sanatçıları doğrultusunda belirledikleri bireysel araştırma alanları ile ilgili kaynakları araştırmaları ve bu kaynaklar doğrultusunda sanatsal verileri değerlendirmeleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | 5 | 5 | 5 | ||
3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 249 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |