Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gerçeklik ve Soyutlama II | RSM 332 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerçeklik ve Soyutlama dersi sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığını geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri biçimlendirme bilgisi verilir. |
Dersin İçeriği | Nesne tanımlaması. Nesnenin dış ve içyapısının etüt edilmesi Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması Sistematik deformasyon Ölçülü soyutlama Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerçeği bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
7 | Her soyut çalışmanın, düşüncenin görünür kılınması olduğunu bilir | Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Resim sanatında soyutlama gereksinimi | |
2 | Modern resim sanatıyla 17. 18. yy resim sanatını kıyaslama | |
3 | Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı | |
4 | 1.kısa sınav | |
5 | Soyutlama denemeler | |
6 | Soyutlama denemeler | |
7 | Çağdaş sanat ve yeni medya´nın anlatımı | |
8 | Çağdaş sanat ve yeni medya´nın anlatımı | |
9 | ara sınav | |
10 | Soyutlama denemeler | |
11 | Soyutlama denemeler | |
12 | Soyutlama denemeler | |
13 | 2 kısa sınav | |
14 | Genel tekrar ve yılsonu değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gerçeği bilir. | |||||
2 | Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimser. | |||||
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır. | |||||
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir. | |||||
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratır. | |||||
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği verir. | |||||
7 | Her soyut çalışmanın, düşüncenin görünür kılınması olduğunu bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |