Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gerçeklik ve Soyutlama II RSM 332 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Gerçeklik ve Soyutlama dersi sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığını geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri biçimlendirme bilgisi verilir.
Dersin İçeriği Nesne tanımlaması.
Nesnenin dış ve içyapısının etüt edilmesi
Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi
Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması
Sistematik deformasyon
Ölçülü soyutlama
Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gerçeği bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimser. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
3 Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır. Anlatım, Tartışma,
4 Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
5 Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratır. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
6 Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği verir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
7 Her soyut çalışmanın, düşüncenin görünür kılınması olduğunu bilir Tartışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Resim sanatında soyutlama gereksinimi
2 Modern resim sanatıyla 17. 18. yy resim sanatını kıyaslama
3 Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı
4 1.kısa sınav
5 Soyutlama denemeler
6 Soyutlama denemeler
7 Çağdaş sanat ve yeni medya´nın anlatımı
8 Çağdaş sanat ve yeni medya´nın anlatımı
9 ara sınav
10 Soyutlama denemeler
11 Soyutlama denemeler
12 Soyutlama denemeler
13 2 kısa sınav
14 Genel tekrar ve yılsonu değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Gerçeği bilir.
2 Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimser.
3 Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır.
4 Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir.
5 Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratır.
6 Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği verir.
7 Her soyut çalışmanın, düşüncenin görünür kılınması olduğunu bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 4